صادق میکائیلی روز دوشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان مرند با بیان اینکه در زمینه لایروبی رودخانه ها کارهای خوبی در شهرستان انجام شده است اظهار داشت: با این وجود، اقدامات لازم در زمینه رفع تصرفات غیرقانونی در مسیر رودخانه ها نیاز است.

معاون عمرانی فرماندار مرند خاطرنشان کرد: ما باید از ظرفیت فضای مجازی برای فرهنگ سازی و پیشگیری از بحران ها بهره ببریم.

وی با اشاره به ضرورت معرفی محل تخلیه نخاله ها در شهرستان تاکید کرد: در صورت تخلف و عدم توجه به تذکرات، انجام اقدامات برخوردی و قهری نیز از طریق ادارات مربوط لازم است.

شهردار مرند نیز با اشاره به وجود حدود ۶ کیلومتر رودخانه در داخل شهر گفت: با وجود مشکلات شهرستان در زمینه تامین زیرساخت ها و ماشین آلات، عملیات لایروبی در تمامی رودخانه ها در طول سال گذشته انجام شده و مشکلی در این راستا وجود ندارد.

حسین کاوه افزود: در زمینه اسکان اضطراری نیز با همکاری ادارات مختلف، سالن های ورزشی، مدارس، مساجد و پارک ها را پیش بینی کردیم تا در زمان ضرورت مورد استفاده قرار گیرند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مرند نیز با بیان اینکه کرونا در این شهرستان هنوز تمام نشده است گفت: تفکر و رویکرد ما در راستای مقابله با ویروس کرونا این است که مردم خودشان با رعایت فاصله اجتماعی از شیوع این ویروس جلوگیری کنند.

صمد طاهری یکی از نقاط قوت نظام سلامت را غربالگری دانست و اظهار داشت: ما از طریق غربالگری توانستیم حدود ۹۰ درصد افراد مبتلا را شناسایی کنیم و اکنون موارد بستری در شهرستان کاهش یافته است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مرند نیز گفت: در راستای جلوگیری از وقوع سیل، نزدیک ۴۰۰ پروژه سدسازی در شهرستان اجرا شده است.

علی اصغر عادلی نیک با اشاره به اینکه دلیل وقوع سیل بیشتر بخاطر نبود پوشش گیاهی در مراتع بالادست است افزود: ما برای جلوگیری از بهره برداری بیش از حد مجاز از مراتع، صدور پروانه برای رعایت اصول فنی استفاده از مراتع برای دامداران را در سطح شهرستان در دستور کار قرار دادیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.