به گزارش خبرنگار مهر، امین امینیان عصر امروز در جلسه شهرستانی مقابله با کرونا در شهرستان هشترود گفت: کسانی که مبتلا به ویروس کرونا هستند یا اطرافیان بیمار باید در قرنطینه خانگی باشند.

وی ادامه داد: بعد از ۲۴ ساعت اگر کسی به تذکرهای شبکه بهداشت و درمان تمکین نکند با معرفی شبکه بهداشت و درمان، نیروی انتظامی موظف است فرد خاطی را به نقاهتگاه انتقال دهد و فرد مجبور است به مدت ۱۴ روز در قرنطینه بماند.

وی یادآور شد: بالطبع در این مکان قرنطینه کمی مشکل خواهد شد. پس مردم شعار در خانه بمانیم را از یاد نبرند و به آن جامه عمل بپوشانند و با رعایت موازین بهداشتی و پروتکل‌های بهداشتی و با رعایت فاصله قانونی از انتقال این ویروس جلوگیری کنند.

فرماندار هشترود از مدیریت آموزش و پرورش خواست که یکی از مدارس نزدیک بیمارستان امام حسین (ع) را آماده کرده و بعد از آن باشگاه فرهنگیان مد نظر قرار گیرد تا نقاهتگاه ایجاد شود.

وی تجهیز این نقاهتگاه‌ها را بر عهده شبکه بهداشت درمان قرار داد واز هلال احمر و سپاه پاسداران و بسیجیان نیز خواست در جهت گند زدایی وضدعفونی این مکان‌ها با دستگاه‌های مرتبط همکاری لازم را داشته باشند.

فرماندار هشترود در پایان گفت: هزینه هتلینگ بر عهده شهرداری است و در روستاها برعهده بخشداران و دهیاران است که در ساماندهی نقاهتگاه‌ها از نظر امکانات و فضا و وسایل بهداشتی با شبکه بهداشت و درمان باید همکاری لازم انجام شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.