کارشناس آموزش ابتدایی آموزش و پرورش سمیرم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این بسته‌ها با توجه به مشخص نبودن زمان پایان شیوع ویروس کرونا در این مناطق توزیع شد.

به گفته شاپور آقایی، وقفه ایجاد شده در تحصیل فراگیران طولانی شده است و کارشناسان آموزش ابتدایی با همراهی تعدادی از معلمان روستاهای فاقد شبکه اینترنت تصمیم گرفتند این بسته‌ها را  با رعایت کامل مسائل بهداشتی در این روزها به دست این عزیزان برسانند.

به گفته وی، جزوه‌ها و بسته های آموزشی از طریق اتوماسیون اداری به مدارس روستایی و عشایری ارسال شده و معلمان و مدیران این مدارس نیز با رعایت و دقت کامل بهداشت فردی اقدام به کار کرده‌اند.

آقایی با بیان اینکه بسته‌ها در شرایط بهداشتی و ضدعفونی در بسته‌بندی های مناسب ارائه شده است، اظهار داشت: جمع‌آوری جزوه‌ها یک هفته بعد انجام شده و بازخورد آموزشی متن و مطالب مشخص خواهد شد.

کارشناس آموزش ابتدایی آموزش و پرورش سمیرم تاکید کرد: همکاری معلمان در ارتباط با دانش آموزان در این شرایط تنها از طریق دورکاری و آموزش تلویزیونی ممکن است که توزیع این جزوه‍ها نیز در همین پیوند انجام گرفت.

وی یادآور شد: سمیرم دارای ۱۵۰ روستا و آبادی است که بیشتر آنها از اینترنت بهره می برند اما برخی سرعت مطلوبی نداشته و تعداد کمی نیز اینترنت ندارند.

به گفته آقایی، فاصله برخی روستاها تا مرکز شهر سمیرم ۱۲۰ کیلومتر است و دورکاری و آموزش های فراگیر تلویزیونی و فضای مجازی، بهترین راهکار در این زمان است.

برخی مدارس سمیرم همچون دبیرستان دوره اول امام خمینی(ره) هم بهمنظور ارتقاء سطح آموزشی دانش‌آموزان اقدام به راه‌اندازی کانال های مجازی آموزشی دروس مختلف پایه های هفتم،  هشتم

و نهم متوسطه اول در پیامرسان ایرانی "ایتا" کرده‌اند.

ضدعفونی کردن شمار زیادی از مدارس و مراکز علمی و آموزشی نیز با وجود تعطیلی آنها توسط نیروهای مردمی و بسیج، دهیاری ها و شهرداری‌ها در این مدت در هر چهار بخش مرکزی، پادنا، وردشت و پادنای بزرگ سمیرم انجام شده است.

بر اساس اعلام مدیر شبکه بهداشت و درمان سمیرم تا زمان حاضر سه نفر کرونایی در سمیرم شناسایی شده‌اند که یک نفر بعد از طی مراحل درمان از بیمارستان مرخص شده و دو نفر دیگر در قرنطینه هستند.

دکتر علی اصغر صبوحی گفت: ۱۳ فرد مشکوک به ابتلای کووید ۱۹ نیز در بیمارستان این شهرستان بستری هستند که نتیجه آزمایش آنها در روزهای آینده مشخص و اعلام خواهد شد.

وی باردیگر بر اجراشدن مصوبه‌های ملی و شهرستانی ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا تاکید کرد و از سمیرمی ها خواست از تردد در شهر پرهیز کنند و در خانه‌های خود بمانند.
شهرستان سمیرم دارای ۱۶۹ مدرسه، نزدیک به ۱۰ هزار دانش‌آموز، یکهزار و ۲۲۰ آموزگار و فعال فرهنگی و۸۰۰ بازنشسته نظام تعلیم و تربیت است.

این شهرستان در ۱۶۰ کیلومتری جنوب شهر اصفهان قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.