به گزارش خبرنگار مهر، ظهر امروز نشست ویژه بررسی ابنیه مشترک بین میراث فرهنگی و اوقاف استان با حضور مدیران کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و اوقاف و امور خیریه استان برگزار شد.

احمد حمزه‌زاده مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی در خصوص این نشست گفت: با توجه به گستردگی امور مشترک بین اداره کل میراث فرهنگی و اداره اوقاف استان، ظهر امروز نشستی مبنی بر تشکیل کمیته کاری تخصصی برای بررسی ابنیه تاریخی طی تفاهم نامه‌ای دو جانبه برگزار شد و در این جلسه معاونان و متخصصان این حوزه جهت برقراری فرآیندی مشترک بین ادارات کل، برنامه‌هایی را ارائه دادند.

او افزود: استان آذربایجان شرقی دارای مساجد و بقاع متبرکه تاریخی بسیاری است که در امور حفاظت، مرمت و تعریف کاربری اغلب آن‌ها با اوقاف استان همکاری دارد، لذا در راستای تسهیل این روند و اجرای امور تخصصی ویژه میراث فرهنگی، با تشکیل این کمیته در صورت تصمیم در خصوص هر یک از ابنیه های تاریخی، طرح مورد نظر ابتداً در این کارگروه مورد بررسی و سپس اجرایی خواهد شد.

حمزه‌زاده در خاتمه، خاطرنشان کرد: بر این باور هستیم که این همکاری امور مربوط به حفاظت و صیانت از اماکن تاریخی تسهیل کرده و موجب اجرای آنها به طور تخصصی خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.