در پیام محمد محمدپور آمده است: خبر درگذشت چهره خدوم و پیشکسوت صنعت چاپ استان مرحوم حاج حسن سخاوی، موسس چاپ امید تبریز و از بنیانگذاران شرکت تعاونی چاپخانه‌داران آذربایجان‌شرقی موجب تأسف و تأثر گردید.

در این پیام اضافه شده است: مرحوم سخاوی در کنار فعالیت چشمگیر و خدمات شایان در صنعت چاپ استان از تواضع، ادب و متانتی برخوردار بود که همگان او را به اخلاق مداری و نیک سیرتی می‌شناختند.

پیام حاکی است: درگذشت آن مرد پرتلاش عرصه فرهنگ و هنر استان را خدمت تمامی فعالان این عرصه و خانواده محترم ایشان و جامعه چاپخانه داران و تلاشگران عرصه چاپ و نشر و دوستانش، صمیمانه تسلیت گفته و برای آن مرحوم رحمت بی کران الهی و برای بازماندگان صبر و شکیبایی آرزو داریم.»

حاج حسن سخاوی در سال ۱۳۲۷ در محله شتربان (دوه‌چی) تبریز چشم به جهان گشود. در ۱۳سالگی با علاقه زیادی که به چاپ و چاپخانه داشت شروع به کارگری در یکی از چاپخانه‌های تبریز کرد، علیرغم اینکه پدر بزرگوار ایشان مغازه بزرگی در تیمچه حاج ابوالقاسم بازار تبریز داشت، ولی کارگری در چاپخانه را ترجیح داد.

وی پس از هفت سال کارگری تصمیم به افتتاح چاپخانه‌ خود می‌گیرد و با مشکلات زیادی محلی در سرای امید بازار پیدا می کند و اسم چاپخانه را «چاپ امید» می‌گذارد. در سال ۱۳۵۸ برای کمک به صنف چاپ و تأمین مواد اولیه ۴۰ چاپخانه فعال تبریز، تعاونی چاپخانه‌داران را تاسیس می کند و هیات مدیره‌ای متشکل از رجال برجسته چاپ تبریز را گرد هم ‌می‌آورد.

سخاوی پس از یک عمر تلاش و خدمت در عرصه صنعت چاپ آذربایجان‌شرقی و به یادگار گذاشتن خدمات ارزنده و ماندگار در این حوزه در ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ به دیدار حق شتافت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.