به گزارش ایرنا، حبیب امین زاده روز دوشنبه در بازدید از چند واحد صنعتی در شهرک سلیمی آذربایجان شرقی افزود: با وجود ادعای دشمنان مبنی بر اینکه آثار تحریمی بر پیکره صنعت ایران ضربه مهلکی زده و صنایع در حال تعطیل شدن هستند، فعالیت مجموعه های صنعتی با تمام توان و در برخی موارد در ۳ شیفت کاری نشان از ادعای دروغین آنها و حرکت صنایع در مسیر رونق تولید داخلی است.

وی اظهار داشت: واحدهای صنعتی استان نه تنها توانسته اند در برابر تحریم ها ایستادگی کنند بلکه تولیدات آنها نیز به کشورهای مختلف جهان صادر می شود و این به معنی بی نتیجه بودن آثار تحریم ها در صنعت استان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: با توجه به فرآیندهاهای تعریف شده در این سازمان و با هماهنگی اتاق بازرگانی تبریز اقدام لازم برای حل مشکلات بازار و صادرات واحدهای صنعتی استان نیز انجام شده است و پیگیری های مربوطه همچنان ادامه دارد.

امین زاده، با اشاره به استراتژی وزارت صنایع و دستور وزیر صمت برای راه اندازی تورهای رسانه ای به منظور بازدید خبرنگاران رسانه ها از فعالیت واحدهای صنعتی در شهرک های صنعتی استان، ادامه داد: این برنامه جزو اولویت های این سازمان بوده و پس از بازدید خبرنگاران از مس سونگون ورزقان دومین مرحله تور رسانه ای صنعتی در شهرک سلیمی استان انجام شده و این کار در بازه های متفاوت تداوم می یابد.

وی هدف عمده از این بازدید ها را آشنایی اصحاب رسانه با فناوری های موجود استان، تلاش برای رفع نیازمندی ها صنایع داخلی سازی و ایجاد ارتباط صنایع با هم برای تامین مواد اولیه مجموعه های ارزبر از تولید داخل است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: در این تور رسانه ای از واحدهای دانش بنیان و بسیج مهندسی نیز دعوت شده است تا ارتباط بین واحدهای صنعتی و این مراکز علمی برقرار شود تا با همکاری همدیگر بتوانند به تولید داخلی حداکثری برسند.

امین زاده، افزود: در این بازدید یک سری قالب های مورد استفاده ساخت خارج در مجموعه های صنعتی با همکاری تولید کنندگان، داخلی سازی شود تا علاوه بر رونق تولید داخلی، جلوی ارزبری این واحدها گرفته شود و توانمندی های داخلی نیز ارتقا یابد.

وی با تاکید بر تلاش مجموعه های صنعتی استان برای صادرات کالاهای تولیدی به خارج از کشور، گفت: در این راستا روز چهارشنبه جلسه ویژه ای برای صادرات کالاهای صنعتی و تولیدی استان به سوریه برگزار می شود تا در آن مسیر صادرات محصولات تولیدی استان به این کشور باز شود و این روند در برخی واحدهای صنعتی استان تداوم یابد.

در این مراسم جمعی از مسئولان و اصحاب رسانه استان از ۶ واحد تولیدی و صنعتی در شهرک سلیمی بازدید کرده و از نزدیک در جریان فعالیت آن ها قرار گرفتند.

۸۰۲۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.