دفن زباله به یکی از معظلات زیست محیطی بناب تبدیل شده است و این در حالی است که هر چند محل دفن زباله در این شهر مناسب نیست ولی زیرساخت های لازم برای دفن بهداشتی زباله های تولیدی تا حدودی مهیا است.

سال گذشته به دنبال تشکیل جلساتی با حضور مسوولان استانداری قرار بود کارخانه بازیافت زباله جنوب آذربایجان شرقی در شهرستان بناب راه اندازی شود که با آغاز به کار آن حدود ۲۵۰ تن زباله تولیدی روزانه شهرستان های بناب، ملکان، عجب شیر، بخش لیلان و شهر خوشه مهر در این کارخانه بازیافت شود اما این تصمیم تاکنون به رغم گذشت بیش از یک سال عملیاتی نشده است.

محبوب تیزپاز نیاری شهردار بناب در جواب پرسش خبرنگار ایرنا مبنی بر وجود برخی شایعات مبنی بر خالی کردن زباله یکی از شهرهای اطراف در محل دفن زباله های بناب ضمن تأیید این خبر گفت: در روزهای اخیر طی دو سه نوبت اقدام به تخلیه زباله در این محل از سوی یکی از شهرهای اطراف شده است که بلافاصله ضمن شناسایی با هماهنگی های بعمل آمده، خودرو حمل زباله نیز توسط نیروی انتظامی توقیف شد و پس از آن هیچ گونه تخلیه زباله ای اتفاق نیفتاده است.

در شرایطی که شاهد شیوع ویروس کرونا هستیم تخلیه زباله های شهرهای دیگر می تواند ناقل این ویروس بوده و به شیوع آن کمک مضاعف کند و به همین دلیل علاوه بر مسئولیت خطیر مسوولان شهرستان، فعالان زیست محیطی نیز در این ارتباط وظیفه خطیری دارند و قطع یقین وظیفه و رسالت فعالان زیست محیطی ایجاب می کند که به بهداشت و سلامتی شهروندان حساس باشند.

شهرستان ۱۴۰ هزار نفری بناب در ۱۱۰ کیلومتری جنوب مرکز استان آذربایجان شرقی واقع شده است.

هم اکنون حدود ۱۳۰ تن زباله در شهرستان بناب تولید می شود که ۷۵ درصد زباله ها به صورت تر و ۲۵ درصد باقی آن بصورت خشک است.

سرانه تولید زباله در شهرستان بناب ۹۵۰ گرم بوده و روش جمع آوری زبالهمکانیزه است و ۶ دستگاه خودرو و ۸۰۰ باکس زباله به این امر اختصاص یافته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.