وحید علی ضمیر روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه میزان سرانه زباله در کشور برای هر نفر حدود ٧٨٠ گرم است، افزود: نیاز است با ایجاد همکاری و هماهنگی بین شهروندان و شهرداری، کاهش تولید زباله در دستور کار قرار گیرد.
وی اظهار داشت: جمع آوری زباله شهر همدان به صورت مکانیزه و با ٥٠ دستگاه پرس زباله انجام می شود و ٩٠٠ تن کار رفت و روب و جمع آوری زباله را در این شهر بر عهده دارند.
علی ضمیر ادامه داد: ایده‌آل این است که بتوانیم زباله‌ها را یک روز در میان جمع‌آوری کنیم، اما درحال حاضر زباله ها از ساعت ٢١ شب تا ٦ صبح از سطح شهر جمع آوری می شوند.
وی به تقسیم بندی زباله ها به دو بخش تَر و خشک اشاره کرد و افزود: ٧٨ درصد زباله ها تر و ٢٢ درصد آنها خشک است که ٢٠ درصد زباله خشک توسط پیمانکاران در مناطق چهارگانه شهرداری تفکیک و جداسازی می شود.
معاون خدمات شهری شهرداری همدان در مورد زباله های عفونی نیز گفت: در حال حاضر در شهر همدان روزانه حدود ٦ تن زباله بیمارستانی تولید می شود که این پسماندها به طور مستقیم از مراکز تولید توسط ماشین آلات مخصوص به محل دفن منتقل و در بخش مجزا و کنترل شده ای از محل دفن بهداشتی زباله با استفاده از آهک هیدراته به روش ترانشه ای با رعایت ضوابط بهداشتی و زیست محیطی دفن می شوند.
وی در خصوص پسماندهای عمرانی و ساختمانی نیز گفت: با توجه به تولید بیش از هزار تن نخاله و ضایعات ساختمانی در شهر، لزوم ساماندهی این پسماندها بیش از گذشته نمایان است.
علی ضمیر اضافه کرد: این عملیات در دو محور مراقبت از تخلیه نشدن و راهنمایی و هدایت به منظور دفع صحیح خاک و ضایعات ساختمانی با استفاده از بخش خصوصی صورت می گیرد.
وی با اشاره به فعال بودن شبانه روزی سایت دفن زباله شهرداری همدان بیان کرد: سایت دفن زباله دارای یک ایستگاه موقت و یک ایستگاه دائم است که ١٤ کیلومتر از شهر فاصله دارد.
علی ضمیر اضافه کرد: به منظور جمع آوری زباله ها با سرعت بیشتر و در مدت زمان کوتاه تر، ماشین های زباله را در سایت موقت زباله تخلیه کرده و از آنجا به سایت دائم انتقال می دهند.
معاون خدمات شهری شهرداری همدان گفت: ١١ میلیون مترمربع معبر در همدان وجود دارد که جمع آوری زباله و رفت و روب آن کار راحتی نیست و به دلیل همکاری نکردن بعضی از همشهریان در بیرون گذاشتن زباله، مجبور هستیم از ساعت ٧ تا ١٠ صبح در یک نوبت دیگر اقدام به جمع‌آوری زباله کنیم که این امر موجب صرف هزینه مجدد می‌شود.
وی ادامه داد: از شهروندان درخواست می‌کنیم شهرداری را در جمع آوری زباله ها یاری رسانند و ساعت ٢١ زباله ها را بیرون بگذارند تا هزینه جمع‌آوری زباله‌ها کاهش و خدمات شهرداری افزایش یابد.
7523/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.