مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه امکان بهره مندی مجازی از ظرفیت های گردشگری استان جزو اولویت های مهم این اداره کل در شرایط کنونی جامعه است، افزود: حوزه گردشگری هرچند در فضای حقیقی تعطیل شده و به رکور رفته است اما تلاش می کنیم فعالیت در فضای مجازی این حوزه را پیگیر کنیم.

مرتضی آبدار روز چهارشنبه اظهار داشت: با توجه به شرایط کنونی کشور و به دنبال شیوع بیماری کرونا و ممنوعیت انجام هرگونه سفر در سطح کشور، سفر مجازی به جاذبه های گردشگری و تاریخی یکی از مناسب ترین روش هایی است که به وسیله آن مردم می توانند با جاذبه های مختلف آذربایجان شرقی به طور کامل آشنا و برنامه سفر خود را پس از گذر از این بحران معین کنند.

وی ادامه داد: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی نیز با بهره‌گیری از ظرفیت فضای مجازی و امکان هایی نظیر آپارات و پیام رسان های فعال موجود، به معرفی جاذبه های فاخر تاریخی و گردشگری خود می پردازد.

آبدار اضافه کرد: علاقه‌مندان می توانند طی ایام تعطیلات اخیر و در خانه ماندن در نوروز، سفری مجازی را در آذربایجان شرقی تجربه کنند و با فرهنگ، تاریخ، صنایع دستی و جاذبه های گردشگری این استان بیش از پیش آشنا شوند.

وی با بیان اینکه هموطنان داخلی و گردشگران خارجی می توانند با نصب نرم افزار مستر تریپ(آقای سفر) که با همکاری میراث فرهنگی و بخش خصوصی طراحی و اجرا شده است، با ۲۰۰ مسیر طبیعت گردی و ۵۲ روستای هدف گردشگری آذربایجان شرقی آشنا شوند، گفت: بدین طریق گردشگران می توانند مقاصد سفر آینده خود به آذربایجان شرقی را انتخاب کنند.

آبدار با قدردانی از مشارکت آحاد مردم در رعایت اصول بهداشتی و تعویق سفرها به دلیل شویع ویروس، اظهار داشت: با توجه به اینکه گذر از این بحران تنها با قطع زنجیره انتقال نتیجه خواهد داد، امیدواریم در خانه ماندن طی تعطیلات جاری و نوروزی با جدیت از سوی مردم رعایت شود تا این برهه حساس را با کمترین مشکلات پشت سر بگذاریم.

به گزارش ایرنا، شیوع ویروس کرونا، صنعت گردشگری آذربایجان‌شرقی را که در چند سال اخیر در حال اوج‌گیری بود، به رخوت سختی فرو برده که به لحاظ اقتصادی برای این استان لطمات جبران‌ناپذیری خواهد داشت.

وجود افزون بر یکهزار و ۸۰۰ اثر ثبت شده ملی در حوزه میراث فرهنگی و جاذبه های خاص گردشگری در کنار بازار تاریخی تبریز و ثبت شده در فهرست یونسکو، آذربایجان شرقی را در رده ۵ استان نخست ایران به لحاظ برخورداری از ظرفیت های صنعت گردشگری قرار داده است که با ایجاد زیرساخت ها و توسعه هتل سازی و بهسازی آثار تاریخی طی سال های اخیر و نیز رویداد بین المللی تبریز ۲۰۱۸ که این شهر تاریخی را به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی معرفی کرد، تا حد زیادی صنعت گردشگری آذربایجان را متحول ساخته و ثمرات اقتصادی و اجتماعی این عرصه را  بیش از پیش ملموس تر کرده بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.