عادل اصغرپور روز پنج شنبه در جلسه بررسی آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در شهرستان با تقدیر از خات شبکه بهداشت و درمان در این راستا افزود: دستگاه ها و مسوولان موضوعات و مسائل مربوطه را در سطح کمیته ها به صورت تخصصی بررسی کرده و مصوبات پیشنهادی خود را برای تصمیم گیری نهایی به ستاد مقابله با ویروس کرونا شهرستان ارائه کنند.  

وی گفت: بیماری کرونا سلامت جسمی مردم را به خطر انداخته و آن چه امروز مهم است حفظ سلامت روحی و روانی جامعه، افزایش آمادگی در برابر این بیماری و محافظت از سلامت آحاد جامعه است.

فرماندار شهرستان عجب شیر با تاکید بر اطلاع رسانی بیشتر در خصوص بیماری کرونا، استفاده از بلندگوهای سیار در سطح شهرها و بلندگوهای مساجد در روستاها برای اعلان هشدارهای بهداشتی و درخواست برای عدم حضور در اماکن عمومی را لازم دانست.

اصغرپور فعال شدن اکیپ سد معبر شهرداری ها را در راستای جلوگیری از تجمع و ایجاد راه بندان در پیاده‌روهای شهر عجب شیر را ضروری برشمرد.

وی اقدامات توصیه ای و فراخوان های لازم از سوی گروه های مرجع (روحانیون، سمن ها، فعالان فضای مجازی و عرصه خبر و هیات های مذهبی) در خصوص کاهش حجم حضور مردم در بازار و سطح شهر را مهم دانست.

وی همچنین از استقرار ۵ چادر با تیم مجهز به تب سنج و مواد ضد عفونی کننده در سطح شهر و ورودی های شهر عجب شیر از سمت تبریز و بناب و مسیر قلعه چای و قوری چای به منظور اقدامات کنترلی بهداشتی خبر داد.   

اصغرپور همچنین از سازمان حمل و نقل همگانی شهرداری خواست تا تدابیری برای ممنوعیت سوار شدن بیش از سه نفر به تاکسی ها را اتخاذ و از ورود خودروهای غیربومی به شهرستان جلوگیری کند.

وی بازدید مستمر از قنادی ها، اغذیه فروشی ها، پروتئینی ها، مرغ فروشی ها و قصابی ها و نانوایی ها را مهم برشمرد و افزود: توجه به رعایت اصول پیشگیرانه از جانب صاحبان صنوف و عوامل اجرایی نانوایی ها از جمله وضعیت جسمانی، دارا بودن دستکش مناسب، ماسک، کلاه و لباس مخصوص، مواد ضد عفونی کننده و عدم دریافت پول نقد و تجهیز به دستگاه کارت خوان را ضروری دانست.

وی همچنین با تاکید بر تعطیلی تمام قلیان سراهای شهری و روستائی اعلام کرد: تا اطلاع ثانوی تمامی آرایشگاه های مردانه و زنانه، کلوپ های ورزشی و گیم نت ها به جهت رعایت موارد بهداشتی و جلوگیری از شیوع بیماری کرونا تعطیل است.  

ویروس کرونا در عجب شیر تاکنون یک قربانی داشته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.