جعفر پاشایی روز چهارشنبه در روستای «سولجا» بخش خواجه، اظهار کرد: اولین بار و به ابتکار اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی اجرا می شود به طرح معلم یاری معروف است که در این طرح کادر آموزشی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی به منظور جبران عقب ماندگی تعطیلی دانش آموزان و کمک به آموزش دانش آموزان که در روستاهای محروم استان واقع هستند و فاقد دسترسی به منابع اینترنتی و فضای مجازی هستند اجرا می‌شود.

وی افزود: در این طرح معلم یارها با ارائه بسته های آموزشی شامل دی وی دی و سی دی های آموزشی و کتاب ها به دانش آموزان و اولیای آنها و نیز آموزشی که به دانش آموزان 
ارائه می‌دهند بعد از یک هفته تا ۱۰ روز تکالیف ارائه شده را از دانش‌آموز بازخواست می‌کنند سپس توسط تلفن ثابتی که در منزل همه این دانش‌آموزان وجود دارد پیوسته نکات آموزشی را به دانش‌آموزان یادآوری می‌کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی ارائه مهارت های آموزشی به دانش آموزان مناطق محروم را از جمله اهداف اصلی این طرح برشمرد و گفت: در این طرح به دانش‌آموزان راه‌های پیشگیری از کرونا آموزش داده می‌شود و آنان نیز به عنوان پیام رسان بین آموزش و پرورش و والدینشان را برای مقابله با این بیماری آموزش می‌دهند.

پاشایی رفع مشکل آموزشی و جبران عقب ماندگی دانش آموزان مناطق کم‌برخوردار را از جمله اهداف اصلی این طرح دانست و گفت: معلم یارها با سهل ترین و جوان ترین ابزارها آموزش را به دانش‌آموزان ارایه می دهند.

وی خاطرنشان کرد: ۳۰ درصد مدارس آذربایجان شرقی زیر ۱۵ دانش آموز و چند پایه هستند که ۱۳۰۰ همکار آموزشی در این طرح به طور رایگان مشارکت می کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.