به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به اهمیت تربیت اسلامی گفت: روز امور تربیتی و تربیت اسلامی در پیش است، بحث تربیت اسلامی دانش اموزان خیلی مهم بوده و تربیت نوجوانان و جوانان در تراز اسلام یکی از مأموریت‌های مهم آموزش و پرورش است.

وی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در خصوص تربیت اسلامی گفت: دانش آموزان باید معنای جشن تکلیف را بدانند که این یک مأموریت الهی است. دانش آموزان باید نماز را به موقع و با توجه بخوانند و رابطه خود را با خدا قوی کنند به خصوص در ماه رجب که ماه عبادت و بندگی است.

آل هاشم با اشاره به اینکه سلامت معنوی که همان توجه به دعا، نماز، توسل، یاد شهدا و … است باید به این موارد توجه کرد، گفت: پدران و مادران فرزندان خود را تشویق کنید تا هرروز لااقل یک صفحه قرآن بخوانند.

ضرورت توجه به سلامت جسمی و معنوی دانش آموزان

وی توصیه‌های فردی نیز به دانش آموزان داشت و افزود: به پدران و مادران خود احترام کنید و از این طریق از زحمات آنها تشکر کنید. از طریق ورزش و تغذیه مناسب، رعایت مسئله بهداشتی در امر تغذیه، سلامتی جسمی خود را حفظ کنید.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه ورزش توصیه اسلام است، گفت: اگر جوان بخواهد با نشاط باشد، باید ورزش کند. اسلام هرگز مخالف ورزش نیست. معلمان، اولیا محترم و دانش آموزان به ورزش توجه کنند. در زندگی اعتماد به نفس وشجاعت داشته باشید تا در زندگی موفق باشید.

دانش آموزان آینده سازان این کشور هستند

وی توصیه‌های علمی نیز به دانش آموزان داشت و گفت: در درس خواندن تلاش کنید. اگر بخواهیم در دنیا تأثیر گذار باشیم، باید در درس خواندن و کسب علم تلاش کنیم. امروز کتاب‌های خوبی در جامعه عرضه می‌شود. کتاب‌های در مورد شهدا، دفاع مقدس را حتماً مطالعه کنید. خودتان و اطرافیانتان را در مقابل نفوذ دشمن در امنیت نگه دارید.

آل هاشم ادامه داد: محیط خانه و مدرسه باید یک محیط برای نوجوان شادی بخش و اثرگذار باشد، با شادابی خود، مدرسه و خانه خود را نیز شاداب کنید. شما دانش اموزان امیدهای آینده کشور هستید، خود را برای اداره کشور آماده کنید.

شرکت در انتخابات یک وظیفه شرعی است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه شرکت در انتخابات یک وظیفه شرعی است، گفت: مردم به این وظیفه خود عمل کنند.

آل هاشم افزود: امروز به وظیفه شرعی خود عمل می‌کنیم و باید مواظب باشیم که تقوای انتخاباتی را رعایت کنیم.

ادامه دارد

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.