خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها؛ یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی هم‌زمان با سراسر کشور از صبح امروز در ۱۳ حوزه انتخابیه آذربایجان شرقی آغاز شده که مردم از همان ساعات ابتدایی رأی گیری حضور باشکوهی در این انتخابات داشته اند و جمعیت زیادی در حوزه‌های مختلف رأی گیری منتظر انداختن رأی خود داخل صندوق‌ها هستند.

از صبح امروز که انتخابات آغاز شده شاهد حضور اقشار مختلف مردم در پای صندوق‌های رأی هستیم به طوری که در تبریز و در برخی شعبه‌های رأی گیری مردم صف کشیده اند و شور و شوق خاصی در خیابان‌ها حاکم است.

جالب‌تر اینکه مردم بدون توجه به حاشیه‌های مطرح‌شده در مورد ویروس کرونا که در فضای مجازی در حال پخش است، به مساجد و مدارس و دیگر حوزه‌های اخذ رأی رفته اند و می‌خواهند در تعیین نماینده‌های خود در مجلس شورای اسلامی نقش آفرینی کنند.

امروز آذربایجان شرقی با ۱۹ شهرستان و ۱۳ حوزه انتخابیه بار دیگر شاهد حماسه آفرینی مردمی بوده که هرگز پا پس نکشیده اند و در صحنه‌های مختلف عشق و علاقه خود را به نظام و انقلاب اسلامی به نمایش گذاشته اند.

از ابتدای صبح تراکم جمعیت در شعبه‌های رأی گیری رو به افزایش است

استاندار آذربایجان شرقی در ساعات اولیه آغاز انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، با حضور در شعبه مسجد انگجی تبریز رأی خود را به صندوق انداخت.

محمدرضا پورمحمدی گفت: از ابتدای صبح تراکم جمعیت در شعبه‌های رأی گیری رو به افزایش است. امروز بیشتر از هر زمان دیگری نیازمند حضور و مشارکت مردم هستیم که در این شرایط دشمنان سعی می‌کنند روحیه جهادی مردم را از بین ببرند.

مردم ما متفاوت بوده و هر زمانی که دشمن تهدید کند، برعکس نتیجه خواهد گرفت

پورمحمدی با بیان اینکه حماسه‌ای جدید خلق خواهد شد، گفت: مردم ما متفاوت بوده و هر زمانی که دشمن تهدید کند، برعکس نتیجه خواهد گرفت.

وی ادامه داد: همه ما حق داریم برای آینده خود تصمیم بگیریم که این تصمیم گیری هم حق و هم وظیفه است.

پورمحمدی با اشاره به شعور سیاسی بالای مردم گفت: در چندین روز گذشته تبلیغات بسیاری برای جلوگیری از حضور مردم در پای صندوق‌های رأی به وسیله دشمنان انجام شد اما امروز مردم در همان ساعات اولیه پای صندوق حاضر شده اند.

هیچ مشکلی در شعبه‌های اخذ رأی در شهرستان تبریز نداریم

فرماندار تبریز نیز در این خصوص گفت: فرآیند اخذ رأی در شهرستان تبریز با آرامش در حال انجام است. هیچ مشکلی در شعبه‌های اخذ رأی در این شهرستان نداریم.

بهروز مهدوی گفت: شهرستان تبریز ۸۰۰ شعبه دارد که به صورت آنلاین به این شعب دسترسی داریم و کنترل لازم انجام می‌گیرد.

اخذ رأی در تمامی شعب با آرامش انجام شده و مشکلی وجود ندارد مهدوی افزود: شورای نگهبان ابلاغ کرده است که به خاطر احتیاط لازم نیست که رأی دهندگان، انگشتان خود را به استامپ بزنند و می‌توانند برگه رأی را تنها امضا کنند.

وی ادامه داد: هم اکنون اخذ رأی در تمامی شعب با آرامش انجام شده و مشکلی در این راستا وجود ندارد.

۳۰۵۳ شعبه اخذ رأی در آذربایجان شرقی داریم

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی نیز در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اهمیت انتخابات امروز گفت: نتیجه این انتخابات می‌تواند سرنوشت چند دهه کشور را تحت تأثیر قرار دهد، چرا که قانون گذاری در مجلس بسیار سرنوشت ساز است، هرچه مردم با انگیزه و علاقه به صحنه بیایند می‌تواند آینده کشور را تضمین کند.

علیار راستگو با بیان اینکه اگر قانون خوبی در مجلس تصویب شود بسیاری از مشکلات کشور حل می‌شود، گفت: این بستگی به انتخاب مردم دارد.

به گفته معاون سیاسی امنیتی استانداری آذربایجان شرقی رسالت، ستاد برگزاری انتخابات، صیانت و حفاظت از آرای مردم بوده و وظیفه دستگاه‌های اداری و حاکمیتی بی طرفی در انتخابات است.

مجلس قوی می‌تواند بسیار موفق عمل کرده و در زمینه تصویب قوانین و نظارت بر عملکرد دستگاه‌ها بسیار مؤثرتر عمل کند وی با بیان اهمیت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تاکید کرد: با توجه به فضای خاص امروز کشور، حضور باشکوه مردم در انتخابات، بسیار مهم است که باعث عقب نشینی از سیاست‌های خصمانه دشمن و ترامپ علیه انقلاب اسلامی ایران خواهد شد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری آذربایجان شرقی ادامه داد: مجلس قوی می‌تواند بسیار موفق عمل کرده و در زمینه تصویب قوانین و نظارت بر عملکرد دستگاه‌ها بسیار مؤثرتر عمل کند که لازمه این مهم، حضور قدرتمند مردم در پای صندوق‌های رأی است.

وی ادامه داد: از مردم می‌خواهیم اصل شناسنامه و کد ملی خود را به همراه داشته باشند و رأی خود را به آخر وقت موکول نکنند.

وی با اشاره به اینکه ۶۲ هزار نفر در استان ما را در اجرای این انتخابات همراه می‌کنند، گفت: ۳۰۵۳ شعبه اخذ رأی در آذربایجان شرقی داریم و شاهد استقبال خوب مردم از انتخابات هستیم. در هیچ یک از این شعبه‌ها مشکلی وجود ندارد و مردم در آرامش مشغول دادن رأی هستند.

کاندیداهای انتخابات از روز شنبه اختلافات را کنار بگذارند

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی نیز در گفتگو با خبرنگار مهر از تمام کاندیداهای انتخاباتی خواست از روز شنبه اختلافات را کنار بگذارند و با یکدیگر مهربان باشند و افزود: مردم آذربایجان همیشه در موقع بحران، بصیرت خود را نشان داده و با هوشمندی خود علاج را قبل از واقعه نشان دادند و امروز شاهد حضور پرشور و باشکوه آنها در انتخابات هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم سپس گفت: مردمی که تا این لحظه موفق نشده اند در این کار خیر شرکت کنند هر چه سریع‌تر خود را به پای صندوق برسانند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم سپس تاکید کرد: حضور با بصیرت، درست و به هنگام مردم آذربایجان در صحنه، آنها را همیشه پیشرو در انقلاب اسلامی کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به اینکه ۱۴۵ هزار رأی اولی در استان آذربایجان شرقی وجود دارد، عنوان کرد: رأی اولی‌ها و نسل جوان، فردا پای صندوق‌های رأی بیایند و سرنوشت خود را تعیین کنند.

امام جمعه تبریز همچنین با اشاره به ویژگی‌های نماینده اصلح ابراز داشت: نماینده منتخب مجلس، باید متخصص و متعهد باشد، در عین حال که باید مشکلات شهر را دنبال کند، نماینده ملت ایران است، باید روحیه مقاومت و ایستادگی بالایی داشته باشد.

به نظر می‌رسد امروز حماسه‌ای دیگر در آذربایجان شرقی با حضور پرتعداد مردم پای صندوق‌ها رقم بخورد و بازهم توطئه‌های دشمن علیه این نظام با شکست مواجه شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.