رییس دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات آذربایجان‌شرقی از فعالیت 3241 شعبه‌ی اخذ رای در استان خبر داد و گفت: این شعبه‌ها جهت اخذ آرای مردم برای انتخابات ریاست جمهوری، شورای شهر و روستا و انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در دو حوزه‌ی انتخابی فعالیت می‌کنند.
 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، صمد عزیزی در گفت‌وگو با خبرگاران با اشاره به آغاز رای‌گیری در استان، اظهار کرد: امروز 29 اردیبهشت بوده و روز سرنوشت‌سازی برای کشور ماست و در سطح استان نیز شعبه‌های اخذ رای فعالیت خود را شروع کرده‌‌ و میزبان مردم غیرتمند آذربایجان‌شرقی هستند.
 
وی اضافه کرد: سه هزار و 241 شعبه‌ی اخذ رای در استان فعال است که در هر کدام از این شعبه‌ها، علاوه بر عوامل نظارتی، سه هزار و 241 ناظر مسئول حضور دارد که از طرف شورای نگهبان بر نحوه‌ی برگزاری انتخابات نظارت دارند.
 
وی با تاکید بر فراهم بودن فضای مناسب انتخاباتی در استان، خاطرنشان کرد: سه الی پنج نفر دیگر نیز در کنار ناظر مسئول در شعبه‌های اخذ رای حضور داشته و در مجموع علاوه بر سرناظر، ناظر مسئول و... بیش از 10 هزار عوامل نظارتی در شعبه‌های اخذ رای استان حضور دارند.
 
رییس دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات استان با اشاره به برخی از تخلفات انتخاباتی، بیان کرد: بر اساس ماده 33 قانون انتخابات، خرید و فروش رای، قلب و تزویر در اوراق تعرفه یا برگ رأی یا صورت جلسات، تهدید یا تطمیع در امر انتخابات، رأی دادن با شناسنامه جعلی، اخلال در امر انتخابات، کم و زیاد کردن آراء یا تعرفه‌ها، تقلب در رأی‌گیری و شمارش آراء، دخالت در امر انتخابات، دست بردن در آرا مردم و ... از جمله تخلفات انتخاباتی هستند که عنوان مجرمانه داشته و برایشان مجازات تعیین شده است.
 
وی اضافه کرد: عوامل نظارت بر انتخابات استان، در صورت مشاهده‌ی هرگونه تخلف یا جرم انتخاباتی، باید در اسرع وقت، موراد را به هیأت نظارت بر انتخابات استان اعلام کرده و هیأت نظارت نیز باید طبق قانون، متخلفان و موارد تخلف شده را به مراجع قضایی گزارش دهند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.