مسعود فقیه دینوری روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: «کلام اله رحمانی» اهل روستای چای‌کندی شهرستان کلیبر به دنبال ریزش آوار و مدفون شدن در زیرآوار با شرایط مولتی تروما به این مرکز منتقل شد و پس از بررسی‌های لازم توسط تیم‌های مجرب پزشکی این مرکز مرگ مغزی وی تایید شد.

وی افزود: با موافقت و رضایت خانواده بیمار، مقدمات عمل پیوند فراهم و اعضای وی اهدا شد.

دینوری گفت: با توجه به اینکه تمام ارگان‌های اهدا شده در وضعیت مناسبی برای پیوند قرار داشتند از این رو چهار اعضا شامل کلیه‌ها، کبد و قلب به چهار نفر به صورت همزمان در تبریز پیوند زده شد.

وی ادامه داد: کلیه‌ها به آقای ۴۰ ساله و آقای ۵۶ ساله،کبد به خانم ۲۲ ساله و قلب به خانم ۴۹ ساله همگی اهل تبریز پیوند زده شد.

رییس مرکز آموزشی و درمانی امام رضا با بیان اینکه تمام امکانات و ملزومات پیوندهای چهارگانه در دانشگاه علوم پزشکی تبریز فراهم است، گفت: برداشت ارگان‌ها، پیوند کلیه‌ها و کبد در مرکز آموزشی و درمانی امام رضا و قلب در مرکز آموزشی درمانی شهید مدنی تبریز توسط تیم‌های مجرب جراحی پیوند هر دو مرکز به صورت همزمان انجام شد.

دینوریبا بیان اینکه فرهنگ اهدای عضو جان بخشیدن به افراد نیازمند است؛ گفت: سالانه چندین هزار نفر در جوامع مختلف بر اثر حوادث گوناگون دچار مرگ مغزی می‌شوند و اعضای بسیاری از آنها قابل اهدا بوده و می‌تواند زندگی بسیاری را از مرگ حتمی نجات دهد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.