جواد بابایی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: با تلاش نیروهای راهداری و بازگشایی مسیر «بایقرا کوه»، مادر باردار ساکن روستای «گلوجه محمدخان» از سوی گروه امدادی اعزام شده به منطقه به بیمارستان امام حسین (ع) هشترود منتقل شد.

وی افزود: همچنین با گزارش موعد زایمان ماداران باردار ساکن روستای «قورت قیه سی»،  نیروهای اورژانس ۱۱۵ نظرکهریزی و اکیب های راهداری به منطقه اعزام شدند اما تلاش ها برای بازگشایی مسیر این روستا نتیجه نداد و با کمک اهالی روستا و انتقال مادر باردار به روستاهای همجوار، نیروهای امدادی و اورژانس موفق به انتقال وی به بیمارستان امام حسین (ع) هشترود شدند.

بارش برف و کولاک شدید در هشترود و چاراویماق موجب بسته شدن برخی از محورها و جاده های اصلی و همچنین تمامی راه های ارتباطی روستایی در این دو شهرستان شده و زندگی در این مناطق تقریبا فلج شده است.

اهالی روستاهای منطقه برای تامین نان و مایحتاج عمومی خود، مجبور به سفر به مرکز شهرستان می شوند که به دلیل یخبندان و کولاک، در جاده ها گرفتار می شوند.

یگان های ارتش برای کمک به مردم محاصره در برف وارد عمل شده اند و با استفاده از ۵ دستگاه خودروی کرایس، مشغول کمک رسانی، توزیع آذوقه و همچنین نجات خودروها و مسافرات گرفتار در جاده ها هستند.

هشترود و چاراویماق با حدود ۹۰ هزار جمعیت در جنوب شرق تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع شده اند و بیشتر ساکنان این دو شهرستان در روستاها زندگی می کنند و نبود راه روستایی مناسب و برف گیر بودن بیشتر محورها، موجب بروز مشکلات برای اهالی منطقه در فصل سرما و زمستان می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.