طبق اعلام روابط عمومی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی با اشاره به آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی،با ورود سامانه جدید بارشی از روز یکشنبه ٢٧ بهمن ماه،‌ شاهد بارش برف و وزش باد و بارش باران در کلیه نواحی استان خواهیم بود.

براثر این بارش ها، مه گرفتگی و کاهش دید، لغزندگی، یخبندان و اختلال تردد در معابر شهری و جاده‌های مواصلاتی به ویژه جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها دور از انتظار نیست و توصیه می‌شود شهروندان از سفرهای غیر ضروری اجتناب و ضمن رعایت نکات ایمنی، تجهیز خودروها به تجهیزات زمستانی اقدام شود.

همچنین  توصیه می‌شود سازمان ها و ارگان های مسوول جهت جلوگیری از خسارات احتمالی به مردم برخی اقدامات به موقع از جمله نمک پاشی و برف روبی در جاده های مواصلاتی و درون شهری را با جدیت پیگیری کنند.

سرپرست پلیس راه آذربایجان شرقی نیز در این خصوص گفت: با توجه به شرایط بارش، رانندگان از سفرهای غیرضروری در این مسیرها خودداری کنند و در صورت ضرورت علاوه بر داشتن زنجیر چرخ ، تجهیزات زمستانی، لباس گرم و غذای کافی از سالم بودن بخاری و برف پاک کن خودرو مطمئن شوند.

سرهنگ رضا کریمی نژاد از رانندگان خواست ضمن کنترل سرعت و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و استفاده از زنجیر چرخ در صورت وقوع هرگونه حادثه در مواقع بارندگی و مه آلود بودن هوا، چراغ بزرگ خودروهای خود را روشن نگه دارند.

آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید.

آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.

این استان همواره تحت تأثیر باد های سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.