محمد اشجعی، روز یک‌شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه از بامداد امروز در تمامی شهرهای استان به غیر از جلفا بارش برف گزارش شده، افزود: بندر شرفخانه با ۱۱.۲ میلی متر، شبستر با ۹ میلی متر و غرب تبریز با ۸.۲ میلی متر پس از هریس بیشترین بارش ها را داشته اند و شهرستان های کلیبر با ۶ دهم میلی متر، مرند با ۲.۱ میلی متر و سراب با ۳.۲ میلی متر به ترتیب کمترین میزان بارندگی را شاهد بوده اند.

وی اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته جلفا با ۸ درجه بالای صفر و ملکان با ۹ درجه سانتی گراد زیر صفر به ترتیب گرمترین و سردترین شهرهای استان بوده و دمای تبریز در گرمترین زمان به ۵ درجه بالای صفر و در سردترین زمان به ۲ درجه سانتی گراد زیر صفر رسیده است.

معاون توسعه و پیش‌بینی مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه دمای فعلی تبریز(ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه) یک درجه زیر صفر بوده که نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۴ درجه سانتی گراد کاهش یافته است،  گفت: بارش پراکنده برف تا اواخر امروز ادامه داشته و به تدریج از میزان ابرها کاسته می شود.

اشجعی، با بیان اینکه هوا در برخی نواحی استان مه آلود است، ادامه داد: این سامانه بارشی از اواخر امروز از هوای استان خارج و از روز چهارشنبه سامانه بارشی جدیدی وارد منطقه می شود.

آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید.

آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.

این استان همواره تحت تأثیر باد های سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.