میرمحسن قمی، روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مبنی بر نفوذ سامانه بارشی به استان از امروز وضعیت هوا در این کلانشهر رو به بهبود می رود.

وی با بیان اینکه هم اکنون شاخص کیفی هوای تبریز در وضعیت «قابل قبول» قرار دارد، اظهار داشت: امروز شاخص کیفی هوا به ۷۷ رسیده که این شاخص در روزهای سه شنبه و دوشنبه به ترتیب ۹۹ و ۱۳۰ بود.

بر اساس این گزارش، شاخص آلودگی از ۰ تا ۱۰۰هوای قابل قبول، از ۱۰۰ تا ۱۵۰ هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و از ۱۵۰ تا ۲۰۰ نیز بیانگر ناسالم بودن هوا برای تمامی گروه‌ها و بیش از ۲۰۰ نیز نشانگر وضعیت بحرانی است.

معاون توسعه و پیش‌بینی مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌شرقی نیز با اشاره به ورود سامانه بارشی از امروز (چهارشنبه) به هوای استان گفت: این سامانه تا روز شنبه هفته آینده به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

محمد اشجعی، با بیان اینکه هم اکنون هوای استان صاف تا کمی ابری است، افزود: نقشه های پیش یابی هواشناسی نشان می دهد که فعالیت این سامانه‌ موجب بارش برف در ارتفاعات، باران و مه و افزایش ابرها در برخی شهرهای استان می‌شود.

وی یادآوری کرد: فعالیت این سامانه موجب کاهش غلظت آلاینده‌ها و تداوم کاهش سرما در استان می شود.

آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید.

آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.

این استان همواره تحت تأثیر باد های سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.

در پی افزایش غلظت آلاینده های هوا در هفته جاری از روز شنبه تا دوشنبه تمامی مدارس و روز سه شنبه مدارس مقطع ابتدایی و پیش دبستانی در تبریز و حومه تعطیل شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.