سردار داود عامری روز دوشنبه در چهاردهمین دور از نشست‌های تخصصی منطقه‌ای خاطره نگاری دفاع مقدس در تبریز، افزود: هم اکنون ادبیات پایداری همچون ادبیات دیرپایی در فرهنگ ما ایرانی ها ست و این نوع ادبیات بعد از انقلاب و در دوران دفاع مقدس شکل گرفت.

وی اظهار داشت: امروز در جای جای جهان اسلام ادبیات پایداری ظهور و بروز دارد و اگر این گام‌ها را به درستی کنار هم قرار دهیم، متوجه می‌شویم که جمهوری اسلامی ایران در چه جایگاه مقدسی قرار دارد.

عامری با بیان اینکه رمز پیروزی انقلاب اسلامی ایمان به خدا، وحدت کلمه و اراده جمعی امت مسلمان بود، اضافه کرد: همه این عناصر برآمده از فرهنگ ملت مسلمان ایران بود و امروز حفظ این فرهنگ از واجبات است.

وی با اشاره به اینکه هر اندیشه‌ای برای ماندگاری نیازمند ادبیات است، گفت: اگر نتیجه گام اول، ظهور انقلاب و صدور پیام برای همه انسان‌ها و ماندگاری و ثبات انقلاب باشد، در گام دوم باید هدف متعالی داشته باشیم و آن چیزی نیست جز ظهور تمدنی که تنها از مسیر فرهنگ حاصل می شود.

عامری ادامه داد: رهبر انقلاب فرموده‌اند برای انتقال اندیشه نیازمند ادبیات آن هستیم که بر همین اساس حوزه ادبیات برای ثبات محتاج دانش و فرهنگ است و چیزی که می‌توانیم به عنوان شاخص در ادبیات انقلابی به عنوان مدل معرفی کنیم، ادبیات انقلاب، مقاومت و پایداری است.

وی با بیان اینکه تبریز دارای نویسندگان جوان و مستعدی است که با تلاش این نویسندگان تاکنون کتب بسیار ارزشمندی در آذربایجان شرقی به چاپ رسیده است، یادآوری کرد: اما این خطه به‌ سبب وجود لشکر ۳۱ عاشورا دارای ظرفیت‌های بسیاری است و همچنان جای کار وجود دارد.

عامری با تاکبد بر اینکه چیزی مهم‌تر از موضوع انقلاب برای ما در حال حاضر وجود ندارد، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب فرهنگی بود و اساس آن از فرهنگ است.

وی افزود: نسل امروز می‌تواند در صحنه ادبیات جهان تحول آفرین باشد و معتقدم اگر ادبیات دفاع مقدس به درستی راه را طی کند، می‌تواند برای همه انسان‌های آزاده ادبیات فاخر خلق کرده و به نسل‌های آینده گوهر گران بها به ارمغان آورد.

رییس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس هدف از برگزاری کارگاه‌های خاطره‌نویسی را استفاده از نظرات و ایده‌های متنوع برای تولید آثار مطلوب‌تر برشمرد و گفت: با برپایی این کارگاه‌ها می‌خواهیم هوای تازه‌ای را در حوزه ادبیات پایداری ایجاد کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.