عزت الله ضرغامی روز دوشنبه در همایش ۹ دی در مصلای امام خمینی (ره) تبریز با تاکید بر اینکه حفظ وحدت و امیدوار نگه داشتن مردم رمز موفقیت و ضرورت محوری شرایط کنونی کشور است، افزود: همچنانکه رهبری بارها به این مهم تاکید دارند، باید برای ایجاد و تقویت وحدت درونی همت گماشت.

وی اظهار داشت: بنده انتقادهای زیادی به سه قوه و عملکرد آنها دارم اما اعتقاد دارم این انتقادها نباید منجر به بروز فتنه و سوء استفاده دشمنان شود، چون در این صورت همه ضرر می کنند.

ضرغامی تعابیر کندروی و تندروی در نظام سیاسی کشور را نامتعارف و غیرعلمی خواند و گفت: باید توجه داشت که در تحمل حرف و سلیقه دیگران و ایجاد وفاق و حفظ وحدت اصل اساسی است چون طبق فرامین رهبری، کشور در حال حاضر در گردنه سربالایی طی مسیر می کند که اگر از این گردنه به خوبی عبور کنیم، می‌توان موفق شد البته در این مرحله باید بارهای اضافی را خالی کنیم نه اینکه بار اضافی بر کشور تحمیل کنیم.

وی اضافه کرد: هم اکنون دشمنان می‌خواهند مردم ایران اسلامی را نابود کنند و اگر همین مردم تا چند سال پیش مطالبه اشتغال که شرافتمندانه‌ ترین مطالبات است را پیگیری می کردند، اما امروز  همین مطالبه به رتبه دوم سقوط کرده و مطالبه نخست مردم مسایل معیشتی و مشکلات اقتصادی است.

ضرغامی گفت: وقتی مشکلات مردم را به برخی مسوولان اعلام می‌کنیم به ما می‌گویند که شما سیاه‌نمایی کرده و اسیر فضای مجازی هستید، در حالی که باید قرائت صحیح از تحولات کشور داشت زیرا پایه‌های این انقلاب خود مردم هستند و هر مشکلی برای این پایه ایجاد شود، منجر به نابودی انقلاب می‌ شود. 

وی با انتقاد از فاصله گیری مسوولان از مردم، یادآوری کرد: مسوولان باید در این زمینه بیشتر به مردم نزدیک شوند و در این زمینه اصحاب رسانه و صاحبان تریبون نیز باید کمک کنند تا بتوان به خوبی از این گردنه ها عبور کرد.

ضرغامی فتنه ۸۸  را فتنه خواص نامید و افزود: در این سال ها عده‌ای تصمیم داشتند تا در مقابل انقلاب و رهبری بایستند اما بخش دیگری از خواص بی‌بصیرت افرادی بودند که ترسیدند از مردم و رهبری دفاع درست و صحیح کنند. 

وی با اشاره به مسوولیت خود در صدا و سیما در زمان فتنه گری های سال ۱۳۸۸، اظهار داشت: وقتی من با برخی از این خواص که تعدادشان کم بود، تماس می‌گرفتم تا برای مصاحبه جهت دفاع از آرای مردم و حقوق آنان دعوت کنم، اعلام می کردند صبر کنید و اجازه بدهید تا کمی زمان بگذرد.

ضرغامی صحبت های رهبری در ۲۹ خرداد ماه سال ۱۳۸۸ را تمام کردن حجت برای همه ارزیابی و اضافه کرد: در این میان معاندان و برخی خواص خود باخته اعلام کردند با عملیات روانی یک میلیونی به مصلا آمده تا تکلیف نظام را مشخص کنند اما با معجزه انقلاب هیچ اشکالی ایجاد نشد و رهبری با اقتدار فرامین خود را اعلام و سره را از ناصره جدا کردند.  

وی ادامه داد: توقعی که رهبری از رییس اصلاحات وقت آقای خاتمی داشت این بود که شما که یک دوره رییس دولت بودید، مگر امکان تقلب امکان‌پذیر است؟ که باید در این خصوص اظهار نظر می کرد.

رییس پیشین سازمان صدا و سیما گفت: فتنه گران می‌ خواستند بدون هیچ دلیلی از تلویزیون اعلام کنند که تقلب شده است و من بارها به آنان گفتم که مگر امکان دارد ۱۲ میلیون رای جابجا شود که در پاسخ کروبی ادعا کرد که اینها یک قیفی در داخل صندوق‌ها گذاشته بودند تا اطراف آن رای مردم باشد و وسط صندوق ها رای احمدی‌نژاد که از سوی تقلب‌کنندگان از قبل نوشته شده است.

ضرغامی نقش مردم و به ویژه راهپیمایی انقلابی مردم تبریز در ۸ دی ماه سال ۸۸ را نقطه پایانی فتنه خواند و گفت: آذربایجان و تبریز صاحبان اصلی انقلاب هستند و با احساس تکلیف در سال ۸۸ بود که راهپیمایی انجام داده و حرکت بزرگی را به عنوان یکی از مراکز پیشگام و پیشقراول انجام دادید.

وی با اشاره به اینکه در آن موقع ما برای راهپیمایی تاریخی ۹ دی در تهران که مرکز برخی فتنه‌گری‌ها بود برنامه ریزی می کردیم اما دشمن کارها را به گونه‌ای جلوه داده بود که ناآرامی برای کل کشور است، گفت: پخش تصاویر ۸ دی از تبریز در ایجاد فضای پرشور انقلابی برای کل کشور موثر واقع شد. 

ضرغامی ادامه داد: شعارهای مقتدرانه و با احساس مردم تبریز در ۸ دی ماه برای کل کشور موثر بود و بنده همان شب به امام جمعه وقت تبریز زنگ زده و تشکر کردم .

وی گفت: تبریز بدون تعارف و اضافه‌ گویی همیشه پیشگام حرکات آزادی خواهانه بوده که مصداق آن تاریخ مشروطیت، انقلاب اسلامی و آیین چهلم شهدای قم و هشت سال دفاع مقدس و دوران فتنه است. 

به گزارش ایرنا، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز نیز در این مراسم اظهارکرد: تنها چیزی که باعث شد فتنه ۸۸  مهار شود، وجود رهبری و مدیریت عالمانه و حکیمانه ایشان بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی آل‌هاشم گفت: همین درایت رهبری توانست این فتنه پیچیده و برنامه‌ریزی شده را مهار کند و حضور مردم با بصیرت در  ۹ دی یک حضور پرمعنا بود که البته در تبریز یک روز زودتر از سراسر کشور این راهپیمایی انجام گرفت تا بساط فتنه گران برچیده شود. 

وی اظهار داشت: مردم ولایی و دین باور تبریز در اغتشاش ها اخیر کشور نیز جزو اولین ها بودند که با راهپیمایی محکومیت اغتشاش گران، صف خود را از اشرار جدا کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.