محمدعلی لطف اللهی یقین روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این تفاهم نامه همکاری در آستانه هفته پژوهش و در  راستای گسترش همکاری‌های علمی بین‌المللی انجام گرفته است.

وی ادامه داد: همچنین این تفاهم نامه با هدف ترویج و توسعه همکاری‌های علمی بین محققان و اساتید ایرانی و پاکستانی منعقد شده است.

لطف اللهی یقین اضافه کرد:  ترویج برنامه‌های پژوهشی، تحقیقات مشارکتی، تبادل استاد در راستای پیگیری فعالیت‌های تحقیقاتی مشترک و برگزاری دوره‌های مشترک تحصیلی در رشته‌ها و مقاطع مختلف از محورهای این تفاهم نامه علمی و آموزشی است.  

وی گفت: این تفاهم نامه با امضای دکتر منصور اکبر کوند رییس دانشگاه بهاء الدین زکریای پاکستان و مسوولان دانشگاه مراغه  وارد مرحله اجرایی شده است.

وی افزود: توسعه ارتباطات بین المللی در زمینه های علمی، پژوهشی و آموزشی در جهت ارتقای سطح علمی از جمله رویکردهای دانشگاه مراغه است.

دانشگاه بهاءالدین زکریا پاکستان در سال ۱۹۷۵ میلادی در شهر پنجاب این کشور تاسیس شد و  در حال حاضر بیش از ۲۶ هزار دانشجو در این  دانشگاه مشغول تحصیل بوده و دارای بیش از ۵۰ گروه آموزشی و ۶۳۰ استاد است.

در دانشگاه مراغه نیز حدود سه هزار و ۶۰۰ دانشجوی دختر و پسر در چهار رشته دکتری، ۲۶ رشته کارشناسی ارشد، ۱۸ رشته کارشناسی پیوسته، دو رشته کارشناسی ناپیوسته و یک رشته کاردانی تحصیل می کنند.
این دانشگاه دارای چهار دانشکده علوم پایه، کشاورزی، علوم انسانی و فنی و مهندسی بوده و از سال ۱۳۷۰ با عنوان آموزشکده کشاورزی کار خود را آغاز کرده و در سال ۹۱ به دانشگاه ارتقا یافته است.

شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.