به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، ایرج شهین‌باهر امروز در نشست صمیمی با اساتید دانشگاه علمی کاربردی شهرداری تبریز با اشاره به لزوم مقابله با آلودگی هوا و استفاده از حمل و نقل عمومی و پاک، اظهار کرد: آلودگی هوا یکی از مهم ترین معضلاتی است که باید بیش از پیش به فکر مقابله با آن بود و استفاده از وسایط نقلیه عمومی یکی از راهکارهایی است که می تواند به کاهش میزان آلودگی هوا کمک کند.

او ادامه داد: آلودگی های اخیر هوا، نگرانی در مورد آینده را بیشتر کرده است چراکه تاثیر مخرب آلودگی هوا در آینده خودنمایی می کند.

شهردار تبریز گفت: انواع بیماری ها از جمله سرطان ها در اثر آلودگی هوا در افراد به وجود می آید و لازم است تا همه ما با حفظ محیط زیست، به فکر حفظ جان و سلامتی انسان ها باشیم.

او با تاکید بر ضرورت استفاده از حمل و نقل عمومی و پاک، عنوان کرد: بر اساس آمار، حدود ۷۰ درصد از آلودگی هوا ناشی از تردد خودروهای شخصی است و با توجه به این آمار، استفاده از حمل و نقل عمومی به خصوص مترو بیش از پیش ضروری به نظر می رسد.

ایرج شهین باهر در عین حال با قدردانی از همکاری شهرداران مناطق و مدیران سازمان ها و شرکت های تابع شهرداری تبریز در پروژه مترو، یادآور شد: بزرگترین اقدامی که طی دو سال اخیر در شهر انجام شده، موضوع تسریع در اجرای عملیات مترو بوده است که در این راستا با همکاری و همراهی شهرداران مناطق و مدیران سازمان ها و شرکت های تابعه شهرداری تبریز هزار و ۳۰۰میلیارد مورد نیاز این پروژه تامین و تزریق شده است.

او با اعلام حمایت جدی خود از پروژه مترو تبریز، اظهار کرد: حمایت از این پروژه در سال ۹۹ نیز ادامه می یابد و اگر بتوانیم خط ۱ را به ایستگاه لاله و فاز ۱ خط ۲ را از قراملک به بازار برسانیم، دسترسی بسیار خوبی ایجاد می کنیم و در بحث ترافیک نیز شرایط در این مسیرها بسیار بهتر می شود.

شهردار تبریز با بیان اینکه راه اندازی مترو در مسیر بازار به لاله و بازار به ائل گلی و بالعکس کمک زیادی به ترافیک می کند، گفت: با حمایت های جدی که از این پروژه می شود، مترو قطعا تا پایان سال به ایستگاه لاله می رسد و فاز ۱ خط ۲ را نیز تا پایان شورای پنجم تمام می کنیم.

او افزود: ما سعی داریم تا پروژه های ویترینی کمتری داشته باشیم. به عنوان مثال سازمان عمران روزانه هزار و ۲۰۰تن آسفالت توزیع می کند و این آسفالت ریزی ها به صورت شبانه انجام می شود تا مردم در ترافیک نمانند و یا اینکه روزانه هزار و ۵۰۰نفر در زیر زمین برای پیشرفت پروژه مترو فعالیت دارند.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1301602
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.