بابک رضی منش روز یکشنبه در مراسم  معارفه شهردار جدید سهند با بیان اینکه برای تبدیل این شهر به آرمان شهر، شهر ایمن و سالم باید از نگاه صرف کالبدی پرهیز کرد و بر تقویت ساختارهای اجتماعی و فرهنگی شهر تمرکز شد، افزود: مسئولین شهرستان باید بدانند در چه بستر زمانی و مکانی قبول مسئولیت کرده اند و باید با تلاش مضاعف در راستای توسعه منطقه گام بردارند.

وی با اشاره به ضرورت تعامل تنگاتنگ شهرداری شهر سهند و شرکت عمران این شهر، اظهار داشت: با توجه به ساختار شهر سهند، تعامل و همکاری تنگاتنگ شهرداری و شرکت عمران برای پیشبرد مسائل و حل مشکلات شهر جدید سهند امری ضروری است.

رضی منش پروژه هویت سازی، کیفی سازی فضاهای شهری و نیز ارتقای سیما و منظر شهری را از اولویت های مدیریت شهری شهر سهند برشمرد و ادامه داد: ایجاد پارک و مراکز محله و افزایش فضای سبز نقشی بسیار پر اهمیت در افزایش تعاملات و برخوردهای اجتماعی در شهر سهند دارد و تنها راه مدیریت آسیب های اجتماعی این شهر تقویت برنامه های فرهنگی و اجتماعی، افزایش نشاط اجتماعی و مدیریت نرم افزی شهر است.

وی با تاکید بر ضرورت تعریف نقشی قوی برای شهر سهند، گفت: تعریف یک نقش قوی برای این شهر تنها راه برون رفت از تبدیل شدن سهند به یک شهر خوابگاهی است و با جدیت تمام به دنبال تقویت نقش گردشگری‌ این شهر هستیم.

رضی منش با بیان اینکه شهر سهند با کاربری های کلان فراشهری و منطقه ای، فرصت های بی نظیری برای سرمایه گذاری در حوزه ورزش، سلامت و مسکن دارد، افزود: با توجه به قرار داشتن این شهر در محور گردشگری تبریز- کندوان، انتظار داریم با بهره برداری از آزادراه تبریز - سهند کارکرد گردشگری این شهر به طور چشم گیری ارتقا یابد.

وی بر لزوم اصلاح نظام بودجه ریزی شهری تاکید و اضافه کرد: اصلاح بودجه ریزی شهری مبتنی بر رعایت برنامه ریزی، رعایت اصل اولویت، توجه به ظرفیت ها و پتاسیل های شهری و توجه و تمرکز به تمام ابعاد توسعه پایدار شهر سهند (اجتماعی، فرهنگی) مورد تاکید جدی است.

فرماندار اسکو افزایش مشارکت مردم در توسعه شهر را از الزامات مدیریت شهری دانست و اظهار داشت: تنها راه افزایش مشارکت مردم در توسعه شهر سهند، اعتمادسازی است و ارتقای این اعتماد باید از اولویت های اصلی شهرداری سهند باشد.

به گزارش ایرنا، طرح جامع شهر سهند در سال ۱۳۷۷ برای جمعیت ۹۰ هزار نفر تصویب شد که در بازنگری طرح جامع این جمعیت به ۲۵۰ هزار نفر افزایش یافت و طرح تفصیلی آن در سال ۱۳۸۶ تصویب و در سال ۱۳۸۷ برای جمعیت ۱۸۰ هزار نفر به شرکت عمران شهر سهند ابلاغ گردید.

با توجه به استقبال گسترده از سکونت در شهر سهند و استقرار مساکن مهر در این شهر، ارتفاع ۱۷۰۰ متری شهر از سطح دریا، هوای سالم تر و خنک تر نسبت به شهرهای همجوار روز به روز گسترده تر شده و هم اکنون حدود ۱۰۰ هزار نفر در آن ساکن است.

مساحت شهر سهند با توجه به فازهای پنجگانه شهر حدود دو هزار و ۵۰۰ هکتار است که فاز اول آن ۱۳۰ هکتار ، فاز دوم ۴۷۰ هکتار، فاز سوم ۴۵۰ هکتار و فاز چهارم ۳۴۸ هکتار می باشد.

شهر سهند از توابع شهرستان اسکو در فاصله ۲۰ کیلومتری غرب تبریز واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.