استاندارخراسان رضوی گفت : در مشهد با 1.5 میلیون حاشیه نشین، فقط 4 دفتر تسهیل گری وجود دارد درحالی که به دفاتر بیشتری نیاز است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد ، علی‌رضا رزم‌حسینی در جلسه کارگروه تخصصی امور اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان ، اظهار کرد: بر اساس مصوبه ستاد ساماندهی حاشیه شهر، شهرداری مشهد متعهد شده است که در مدت 6 ماه نسبت به غربالگری دقیق جمعیت هدف در سکونتگاه های غیررسمی اقدام کند.

وی افزود: در شرایط فعلی دستگاه های اجرایی آشنایی چندانی با ساختار جمعیت هدف ساماندهی حاشیه شهر مشهد ندارند و به همین دلیل تسریع در انجام غربالگری جمعیت، بیش از پیش ضرورت پیدا می کند.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به تعهد شهرداری مشهد برای راه اندازی 66 دفتر تسهیل گری در حاشیه شهر اظهار کرد: در مشهد با 1.5 میلیون حاشیه نشین، فقط 4 دفتر تسهیل گری وجود دارد درحالی که به دفاتر بیشتری نیاز است.

وی با بیان اینکه هدف از راه اندازی دفاتر تسهیل گری، انجام یک کار صوری نیست، اظهار کرد: قرار نیست صوری کار کنیم؛ بهزیستی باید بداند که در یک محله چه تعداد معلول وجود دارد و در قبال آن ها چه وظیفه‌ای دارد.

رزم‌حسینی همچنین با اشاره به برنامه‌ریزی انجام گرفته برای اجرای طرح نجات با هدف کاهش آسیب های اجتماعی در برخی از محلات مشهد گفت: تکالیف دستگاه های اجرایی در این طرح باید تا دو هفته آینده مشخص شود.

وی ادامه داد: هر یک از دستگاه ها و ادارات باید با وظایف خود در قبال آسیب های اجتماعی آشنا شوند و متناسب با آن، برای کاهش شاخص ها در این حوزه برنامه ریزی انجام داده و در این راستا فعالیت کنند.

استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: سرعت رشد آسیب های اجتماعی فزاینده و بسیار بیشتر از سرعت اقداماتی است که ما در راستای کاهش این آسیب ها انجام می دهیم بنابراین بدون برنامه ریزی دقیق نمی توان به صورت جدی با این مشکلات مقابله کرد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی هم در این جلسه گفت: بر اساس ابلاغیه وزارت کشور، نمایشگاه اقدامات و دستاوردهای ملی کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در مهرماه امسال برگزار می شود.

سید حمید موسوی افزود: هدف از برگزاری این نمایشگاه، معرفی اقدامات و فعالیت های صورت گرفته در خصوص کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی طی سه سال گذشته است.

وی در ادامه با اشاره به برنامه ریزی‌های انجام گرفته برای ساماندهی سکونتگاه های غیررسمی ادامه داد: با افتتاح دفاتر جدید تسهیل گری در محلات هدف حاشیه شهر مشهد تا هفته آینده تعداد این دفاتر در مجموع به 20 مورد افزایش می یابد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه دفتر تسهیل گری متشکل از 6 عضو شامل کارشناسان شهرسازی، اقتصادی، حقوقی، اجتماعی و فرهنگی است، تصریح کرد: با مشارکت شهرداری مشهد تعداد دفاتر تسهیل گری در محلات حاشیه شهر تا شهریورماه امسال به 50 مورد خواهد رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.