حجت الاسلام حسن روحانی، روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران پس از اتمام سفر یک روزه به آذربایجان شرقی با قدردانی از راهپیمایی مردم آذربایجان شرقی به ویژه تبریز علیه توطئه های دشمنان افزود: مردم تبریز و زنجان جزو سابقون و پیشروان مقابله با استبداد و توطئه های دشمنان هستند و در این راهپیمایی عظیم خود به دنیا نشان دادند که استقلال و امنیتشان مهم است و توطئه های آن ها این مردم را به زانو در نمی آورد.

وی اظهار داشت: مردم آذربایجان مانند ۵۰۰ سال قبل که پیشرو بوده و هیچوقت نگذاشته اند دشمن پیروز شود و آنان را بیرون کرده و استقلال و عزت خود را حفظ کرده اند و امروز نیز با همون درایت و قهرمانی در صحنه هستند و این کار آنان قابل قدردانی است.

رئیس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به سفر یک روزه به آذربایجان شرقی گفت: در این سفر هدف این بود که به مناطق زلزله زده بروم و از روند امور بازدید کرده و به دست اندرکاران برای تسریع در خدمت رسانی به مردم تاکید شد. 

حجت الاسلام روحانی، ادامه داد: در بازدید از این مناطق تلاش مسئولان به خوبی نمایان بود و مردم از خدمات راضی بودند و تاکید داشتند سریعتر بتوانند به مسکن خود برسند چه آن هایی که نیاز به بازسازی مسکن یا تعمیر مسکن دارند.

وی یادآوری کرد: همه چیز در این مسیر مهیاست و دولت در این زلزله بعد از ۴۸ ساعت بودجه لازم را تصویب و در ۷۲ ساعت این مبالغ برای اجرا واریز شد و همه دستگاه ها و نیروهای امدادی، بسیج، نیروی انتظامی، سپاه، ارتش، فرهیختگان و علما به صحنه آمدند و این موضوع نشان داد که مردم در روز شادی و سختی در کنار هم قرار می گیرند. 

رئیس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به طرح های مورد بهره برداری در این استان گفت: افتتاح طرح راه آهن و اتصال راه آهن به بستان آباد جزو انتظارات مردم بود و سوت قطار در هر استانی که به صدا در می آید موجب شادمانی مردم و شکرگذاری ما در پیشگاه خداوند می شود.

حجت الاسلام روحانی، افزود: تلاش می شود در سال های آینده راه آهن مسانه - بستان اباد به تبریز برسد تا مردم بتواند زودتر به مقصد خود برسند و  ۲ خطه اجرا شدن این خطر ریلی موجب شده تا در وقت مردم صرفه جویی شود.

وی گفت: هم اکنون خط ریلی بستان آباد تا تهران موجب صرفه جویی ۴ ساعته در مدت سیر مسافران شده و با توجه به قولی که به مردم داده بودیم تا اتصال ۵ مرکز استان همدان، رشت، کرمانشاه، ارومیه و تبریز در مسیر جدید به شبکه ریلی برسد این امر محقق شده است. 

این خبر تکمیل می شود

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.