مدیر کل امور بانوان استانداری کردستان گفت:جایگاه زنان کرد در عرفان مغفول مانده چرا که به رغم وجود تعداد کثیری از تکایا و خانقاه ها و اجرای مدون آداب و مناسک به جایگاهی که در شأن آنهاست نرسیده و مورد توجه قرار نگرفته اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، لیلا آژیر شامگاه دوشنبه در جلسه هماهنگی اولین آیین نکوداشت مادران نمونه استان و همایش زن در پهنه فرهنگ و تمدن غرب ایران در سنندج، افزود: بنیاد فرهنگی بین المللی مادران هر سالانه همایش کشوری را موسوم به نکوداشت مادران نمونه برگزار می‌کند.

وی اظهار داشت: در استان‌ها مادران نمونه برای تجلیل و تقدیر در همایش به عنوان نماینده سایر مادران به انجمن ها معرفی می شوند.

آژیر با بیان اینکه امسال کردستان میزبان آیین نکوداشت مادران نمونه در کشور است، گفت: زمان دقیق برگزاری این همایش تعیین‌نشده ولی به طور قطع در سه ماهه آخر سال با ارائه فراخوان به ادارات ذیربط تشکیل می شود.

مدیر کل امور بانوان استانداری کردستان بیان کرد: برای پرهیز از پیش داوری و اعمال نظر کمیته ای را  تشکیل دادیم و از ۲۰۰ رزومه دریافت شده نیز ۳۰ تا ۴۰ رزومه را به انجمن معرفی و نهایتا بنیاد فرهنگی بین المللی ۱۰ نفر از مادران نمونه را به عنوان نماینده سایر مادران هر استان جهت تجلیل بر می‌گزیند.

آژیر خاطر نشان کرد: بنیاد فرهنگی بین‌المللی مادران بیشتر فعالیت علمی را انجام می‌دهد و جنبه اجرای نهایی آن به استان واگذار می شود.

به گفته آژیر، جایگاه زنان کرد در عرفان مغفول مانده چرا که به رغم وجود تعداد کثیری از تکایا و خانقاه ها و اجرای مدون آداب و مناسک به جایگاهی که در شأن آنهاست نرسیده و مورد توجه قرار نگرفته اند.

وی تمام مادران استان را نمونه خواند و عنوان کرد: نمونه بارز این عنوان، حضور گرم و پر شور زنان کردستانی در خدمت رسانی به مردم زلزله زده کرمانشاه بدون هیچ ساز و کار دولتی بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.