معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی روز چهارشنبه در جریان افتتاح این طرح ها با دستور رییس جمهوری از طریق ارتباط ویدئویی اعلام کرد: این طرح ها برای ۹۰۰ نفر اشتغال ایجاد می کند.

محمدعلی طهماسبی طرح هایی که امروز عملیات اجرایی آن ها آغاز می شود را شامل سه واحد گلخانه ای به مساحت ۳۷ هکتار اعلام کرد و گفت: این طرح ها با سرمایه گذاری ۳۱۰ میلیارد تومان و ظرفیت تولید ۱۳ هزار تن اجرا می شوند.

وی اظهارکرد: یک واحد گلخانه ای ۳۰ هکتار با سرمایه گذاری ۲۲۵ میلیارد تومان و اشتغال زایی ۳۶۰ نفر بزودی در منطقه آزاد ارس بهره برداری می شود.

طهماسبی به نهضت توسعه گلخانه ها در کشور اشاره و خاطرنشان کرد: در ۵ سال گذشته مساحت گلخانه های استان آذربایجان شرقی از ۶۵ هکتار به ۲۲۰ هکتار افزایش یافته است.

وی اعلام کرد: امروز اجرای ۷ طرح آبزی پروری با سرمایه گذاری ۴۲ میلیارد تومان در استان آغاز می شود.

طهماسبی با اشاره به اینکه امروز و با دستور رییس جمهوری از ۵ طرح صنایع تبدیلی با ظرفیت ۵۰ هزار تن و سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیارد تومان بهره برداری می شود، گفت: با بهره برداری از این طرح ها ظرفیت فراوری استان از ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تن به ۴ میلیون تن افزایش می یابد.

وی چهار طرح آب و خاک را از دیگر طرح های آماده شده برای افتتاح همزمان با سفر دکتر روحانی به استان اعلام کرد و گفت: امروز یکی از مدرنترین خطوط فراوری محصولات کشاورزی کشور با ۱۶۵ میلیارد تومان سرمایه گذاری و ظرفیت ۳۳ هزار تن بهره برداری می شود که برای ۲۰۰ نفر فرصت شغلی ایجاد کرده است.

رییس جمهوری ضمن دستور آغاز عملیات اجرایی و افتتاح این طرح ها  از تلاش ۶ ساله حجتی به عنوان وزیر جهاد کشاورزی قدردانی کرد .

 حجت الاسلام حسن روحانی با اظهار تاسف از جای خالی وی در هیات دولت، گفت: به سختی فردی با سختکوشی و توان مدیریتی وی را پیدا خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه وی یکی از وزرای کم نظیر، نعمت بزرگی برای ما و خادم ملت بود ، گفت: بیشتر به خاطر حفظ سلامت، استعفای وی را قبول کردم.

به گزارش ایرنا، رییس جمهوری امروز پس از حضور در مناطق زلزله زده استان آذربایجان شرقی و افتتاح خط آهن میانه - بستان آباد در نشست شورای اداری استان شرکت کرد.

امروز ۱۲۰ طرح استان آذربایجان شرقی در بخش های مختلف عمرانی، نیرو، صنعتی، بهداشتی و کشاورزی با دستور دکتر روحانی در نشست شورای اداری و از طریق ارتباط ویدئویی افتتاح و کلنگ زنی شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.