اکبر فتحی روز دوشنبه در بازدید از مجتمع انبار سرد ایلخچی با اشاره به سیاست ها و برنامه های سازمان جهادکشاورزی استان در سال 98 که با عنوان سال رونق تولید ملی نام گذاری شده است، گفت: ایجاد صنایع فرآوری و بسته بندی محصولات کشاورزی در بلندمدت و کوتاه‌مدت برای کشاورزان و بهره برداران سودآور خواهد بود.
وی اظهارداشت: گسترش این صنایع باعث تثبیت سطح درآمد و افزایش ارزش افزوده تولیدات کشاورزان شده و استمرار تولید را تضمین می کند.
وی گفت: بالا رفتن ارزش افزوده علاوه بر افزایش درآمد کشاورزان باعث رونق سرمایه گذاری در بخش شده و در درازمدت منافع آنها را تثبیت و تداوم می‌بخشد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی خواهان مشارکت و همکاری تشکل های بخش کشاورزی در فرآیند تولید تا عرضه محصولات کشاورزی شد.
مدیر تعاون روستائی استان نیز با بیان اینکه در حال حاضر در این انبار محصول سیر خرید، ذخیره و جهت صادرات به کشورهای روسیه، آلمان، عراق، اوکراین و آذربایجان آماده و بسته بندی می شود، ادامه داد: با فعالیت این سردخانه برای 150 نفر کارگر به صورت روزانه از مرحله تخلیه بار تا بسته بندی اشتغالزایی مستقیم و برای 200 نفر اشتغالزایی غیرمستقیم ایجاد شده است.
علی اکبر نژادرضا گفت: علاوه بر ذخیره سازی و انبار کردن سیر برای مصارف داخلی و صادرات، تولید انواع ترشی از جمله ترشی سیر و ترشی گل سیر از دیگر تولیدات این سردخانه است ضمن اینکه بریده های بوته های سیر نیز برای مصرف خوراک دام به فروش می رسد.
وی اعلام کرد: این سردخانه با اعتباری افزون بر 18340 میلیون ریال در زمینی به مساحت 5100 مترمربع احداث شده و سرمایه در گردش این سردخانه 5 میلیارد تومان است.
مساحت اراضی کشاورزی استان یک میلیون و 200 هزار هکتار است و سالانه در حدود 5 میلیون تن انواع محصولات زراعی، باغی و دامی در این استان تولید می شود.
استان آذربایجان شرقی در زمینه تولید برخی محصولات همچون پیاز ، سیب زمینی ، عدس ، زردآلو ، سیب درختی ، گوشت قرمز ، تخم مرغ، عسل و شیر خام رتبه نخست تا پنجم کشور را در اختیار دارد.
3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.