موسی شعفی روز دوشنبه در مراسم افتتاحیه المپیاد ورزشی بانوان روستایی آذربایجان شرقی  «جام خوشه چین» در مراغه افزود: ظرفیت ها و استعدادهای ورزشی خوبی در بین بانوانت روستایی وجود دارد و برگزاری اینگونه رویدادها، در کنار کشف استعدادها به توسعه ورزش در بین روستاییان نیز منجر می شود.

وی ادامه داد: برگزاری جام خوشه چین در بخش مردان و زنان، فرصتی مناسب برای توسعه ورزش روستایی بوده که در سال های اخیر مورد توجه دولت و حوزه ورزش قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: تعالی و رشد ورزش بانوان روستایی به ویژه افتخار آفرینی های آنان در عرصه های ملی و بین المللی نیازمند عزم جدی دستگاه های متولی امر است.

رئیس اداره ورزش و جوانان مراغه نیز با تاکید بر نقش برنامه ریزی در توسعه بخش ورزش همگانی گفت: کسب مقام ها و عناوین ارزشمند ملی و بین المللی در بخش ورزش بانوان، نتیجه برنامه ریزی مناسب و پایه ای در ورزش های همگانی در سال های اخیر است.

مهدی نوائی افزود: با وجود رشد ورزش بانوان، در سال های اخیر به ورزش بانوان روستایی کمتر پرداخته شده بود که امروز شاهد برگزاری رویداد موثری در این زمینه با عنوان جام خوشه چین ویژه بانوان روستایی هستیم.

وی ادامه داد: برگزاری این المپیاد در راستای رویکرد و سیاست های وزارت ورزش و جوانان برای کشف و پرورش استعدادها ناب ورزشی در بخش ورزش روستایی بانوان هسیتم.

نوائی اضافه کرد: این المپیاد برای اولین بار با حضور ۴۵۰ ورزشکارروستایی از ۲۱ شهرستان آذربایجان شرقی از ۱۲ آبان آغاز شده و فردا خاتمه می یابد.

وی افزود:  در این جشنواره ورزشی،  بانوان روستایی در  رشته، طناب کشی، چوب کشی، هفت سنگ، دومیدانی، فوتسال و والیبال به رقابت می پردازند.

شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.