رضا آسیابی روز یکشنبه در تمرین امداد و نجات پدافند غیرعامل در دبیرستان دخترانه رحمانی مراغه افزود: با توجه به ضرورت های اجتماعی و موقعیت جغرافیایی کشورمان، نهادینه شدن آموزش و مهارت های مقابله با حوادث بیش از هرزمانی احساس می شود.

وی ادامه داد: آموزش های مهارتی در زمینه پیشگیری از حوادث و پدافند غیرعامل نباید منحصر به برگزاری تمرین های ایمنی شود.

آسیابی اضافه کرد: با توجه به ظرفیت دانش آموزان  در جامعه و خانواده ها، اجرای کلاس ها و آموزش های عملی می تواند زمینه ساز نهادینه شدن ضرورت های عمل به نکات ایمنی در زمینه پدافند غیرعامل شود.

وی با اشاره به برگزاری تمرین پدافند غیرعامل در مدارس گفت: هم اکنون و همزمان با سراسر کشور، تمرین های عملی امداد و نجات در ۵۰۰ مدرسه این شهرستان با همکاری سپاه، بسیج دانش آموزی، آتش نشانی، نیروی انتظامی، اورژانس و هلال احمر در حال اجراست.

فرمانده سپاه مراغه نیز در این مراسم گفت: بهره گیری از تمامی امکانات و ابزارها برای پیشگیری و مقابله با حوادث و کاهش تلفات جانی و مالی از پیامدهای عمل به پدافند غیرعامل است.

سرهنگ پاسدار سعید رشیدی افزود: بکارگیری شیوه ها، راهکارها، رفتارها و ابزارها در راستای مراقبت و ایمنی در برابر مخاطرات ناشی از حوادث مترقبه یا بحرانی نیازمند آموزش و فرهنگ سازی است.

وی اضافه کرد: با توجه به حساسیت های جغرافیایی و استراتژیک کشورمان در منطقه، بهره گیری از پدافند غیرعامل و نهادینه شدن نکات آن اجتناب ناپذیر است.

شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی برگزار می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.