به گزارش ایرنا، سعید کنعانی روز پنجشنبه در آیین افتتاح طرح پرده خوانی مخاطرات کشور در روستای کرده ده مراغه افزود: این طرح به عنوان پایلوت کشوری نخستین بار در آذربایجان شرقی اجرا می شود.
وی ادامه داد: برای این‌منظور، فاز اول این طرح در ۲۵۰ روستای این استان تا اربعین سال جاری اجرا می شود که بر این اساس پیش بینی می شود در آن حدود ۱۰ هزار نفر زیر پوشش آموزش های آن قرار گیرند.
وی اضافه کرد: اجرای کلاس های آموزشی و اطلاع رسانی با هدف ایجاد تاب آوری خانواده ها در برابر مخاطرات و حوادث غیرمترقبه مهم ترین رسالت این طرح است.
کنعانی گفت: در این طرح، انواع مخاطرات در قالب ۷۲ تصویر در زمینه ۵۳ آسیب رایج و مخاطرات و حوادث غیرمترقبه و نحوه پیشگیری و مقابله با آن آموزش داده می شود.
وی افزود: با اجرای این طرح می توان انتظار داشت که در هر روستا یک خانه هلال احمر برای پیشگیری و مقابله با آسیب ها و مخاطرات احتمالی ایجاد شود.
معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر نیز در این آیین گفت: هم اکنون آموزش همگانی در ستاد بحران به هلال احمر واگذار شده و از این رو دوره و طرح های آموزشی در اولویت این نهاد قرار دارد.
نواب شمس پور افزود: فرهنگ سازی و ایجاد محتوا برای آموزش های همگانی از ضرورت های اساسی در پیشگیری از حوادث غیرمترقبه است.
وی اضافه کرد: فاز اول طرح پرده خوانی مخاطرات کشور، الگویی کشوری برای آموزش های همگانی بوده و ادامه خواهد یافت.
معاون عمرانی فرماندار مراغه نیز در این آیین گفت: توجه به آموزش همگانی بسترساز کاهش آسیب های ناشی از حوادث خواهد بود.
نقی مسکینی افزود: هلال احمر در سال های اخیر به ویژه در یک سال اخیر نقش مهمی در خدمات و امداد رسانی به مناطق آسیب دیده از سیل داشته است.
شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.
۷۴۸۷/۳۰۸۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.