به گزارش ایرنا، شهرام دبیری روز یکشنبه در جلسه علنی شورای این شهر با قدردانی از فعالیت‌های نیروی‌ انتظامی‌ استان‌ افزود: مجاهدت های مقتدرانه نیروی انتظامی متضمن امنیت و آرامش شهروندان بوده و در سایه تلاش آنان تبریز از امن‌ترین‌ شهرهای دنیا است.

وی با اشاره به مشاوره های اجتماعی نیروی انتظامی در سطح جامعه، اظهار داشت: شورای اسلامی در زمینه‌های مختلف به خصوص در بخش اجتماعی آماده همکاری با نیروی انتظامی‌ و دادگستری برای کاهش مشکلات اجتماعی است.

دبیری، با اشاره به اهمیت وجود نیروی راهنمایی و رانندگی در شهر برای ایجاد نظم و امنیت، ادامه داد: تا یک ماه آینده قرارداد ایجاد سیستم جامع کنترل ترافیک در تبریز راه اندازی می‌شود.

فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه امنیت را شاه کلید و پیش زمینه تمام فعالیت های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی دانست و گفت: وجود رفاه بدون امنیت مفهومی ندارد و با توجه به فهم و درک مردم احساس امنیت به صورت عینی در استان وجود دارد.

سردار حسین عبدی، پشتوانه امنیت ایجاد شده توسط نیروی انتظامی را مشارکت مردمی اعلام کرد و افزود: این استان در سایه تلاش ماموران و همکاری مردم از استان های امن کشور محسوب می شود و با دقت بیشتر می توان‌ حوادث و مشکلات را به حداقل رساند.

وی با قدردانی از خدمات و همکاری های شهرداری تبریز با نیروی انتظامی گفت: عقب ماندگی استان در حوزه راهور زیاد بوده و با توجه به گسترش شهر نیاز به کنترل الکترونیکی است و نمی‌توان تنها با نیروی انسانی آنها را کنترل کرد.

فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی با اشاره به آمادگی این نیرو برای همکاری با شورای اسلامی‌ تبریز برای گسترش کنترل الکترونیکی در شهر، گفت: در بحث پیشگیری از آسیب های اجتماعی استان و تبریز پیشرو بوده و ‌عمده ترین آسیب های اجتماعی اعتیاد است که درصد شیوع آن در سطح کشور ۵/۴ و در استان ۲/۱۴ است.

سردار عبدی با بیان اینکه در تبریز به همت شورا و شهرداری معتاد متجاهر وجود ندارد، ادامه داد: شورا در اداره و مدیریت مرکز ماده ۱۶ و تامین نیازهای افراد نگهداری شده در آن خوب عمل کرده و نیاز است تا این همکاری حفظ و گسترش یابد.

وی گفت: اوضاع حاشیه نشینی در تبریز حاد نیست و با ایجاد زیرساخت های رفاهی و اجتماعی می توان‌ در راستای توانمندسازی حاشیه نشینی گام های بلندی برداشت.

فرمانده راهنمایی‌ و رانندگی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با بیان اینکه اجرای طرح زوج و فرد در تبریز از خواسته های چندین ساله و اصلی شهروندان است، گفت: این طرح از فردا ۱۵ مهر به صورت رسمی اجرا می‌شود و همکاری مردم با پلیس موجب روان شدن ترافیک و کاهش آلودگی در شهر می شود.

سرهنگ یونس منفرد،  با بیان اینکه برخی نواقص در این طرح وجود دارد که با همکاری شهرداری و شورای شهر آن ها نیز رفع می شود، افزود: برای کنترل ترافیک نیازمند توانمند سازی و آموزش انسانی هستیم که در کشورهای پیشرفته تمامی عوامل دخیل در ترافیک در کنار یکدیگر توانمند شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه اجرای مقررات به عامل‌ انسانی‌ بستگی‌ دارد، اظهار داشت: قانون راهنمایی و رانندگی نیاز به به روز رسانی داشته و تصویب قانون جدید در این حوزه موجب کاهش تخلفات می شود.

سرهنگ منفرد، با تاکید بر جدیت در ارایه آموزش های شهروندی در سطح جامعه، ادامه داد: با وجود فعالیت ۳۳ دستگاه در تبریز در ارتباط با کنترل ترافیک همکاری مردم در این زمینه نقش آفرین است.

۸۰۲۳/۳۰۷۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.