به گزارش ایرنا، نقی مسکینی روز سه‌شنبه در جلسه بررسی مشکلات این شهرک افزود: با توجه به برخی محدودیت‌ها و موانع قانونی موجود، با تشکیل کارگروهی تخصصی، راهکارها و تصمیمات مناسب برای تعیین وضعیت این شهرک اتخاذ می‌شود.

وی ادامه داد: در این کارگروه، نمایندگان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، راه و شهرسازی، محیط زیست، شهرداری و دهیاری و بخشداری حضور خواهند داشت و راهکارهایی از جمله تعیین محدوده روستا، واگذاری برای سرمایه گذاری یا انتقال این اراضی در آن ارائه و بررسی می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم حفظ باغات و محیط زیست این منطقه  اضافه کرد: توسعه و ساخت و سازهای مسکن در مناطق روستایی باید با در نظر گرفتن قوانین و مقررات زیست محیطی انجام شود.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مراغه نیز در این جلسه گفت: روستای نوا با توجه به ظرفیت‌های بومی و فضای سبز از جمله مناطقی است که در سال‌های اخیر با اقبال بسیاری در توسعه و ساخت و سازهای مسکن و ویلاسازی مواجه شده است.

محمد مقتومی افزود: پیش بینی می‌شد جمعیت این روستا تا ۱۰ سال آینده به ۵۱۰ خانوار برسد در حالی که در طول ۵ سال این میزان به ۵۸۹ خانوار افزایش یافته است.

وی ادامه داد: با این وجود، برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز در مناطق روستایی از اولویت های این نهاد در سال‌های اخیر بوده است.

مقتومی اضافه کرد: شهرک فرهنگیان واقع در اراضی روستای نوا در سال ۶۵ در زمینی به مساحت حدود ۱۶ هکتار تاسیس شده است.

وی افزود: توسعه منفصل محدوده روستایی یا انتقال اراضی این شهرک می‌تواند زمینه ساز رفع مشکل وضعیت مبهم شهرک فرهنگیان شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مراغه نیز گفت: متاسفانه مسائل زیست محیطی در زمینه ویلاسازی در روستای نوا مورد توجه قرار نگرفته است.

غلامرضا زارعی افزود: در صورت توسعه و ساخت مسکن در قالب شهرک فرهنگیان در روستای نوا، زمینه برای از بین رفتن باغات و فضای سبز و محیط زیست این روستا فراهم می‌شود.

شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.

۳۰۷۷/۷۴۸۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.