صیاد لطفی روز یکشنبه در جلسه کارگروه مدیریت پسماند بناب، اظهار کرد: شهرداری بناب باید به مصوبات کارگروه پسماند تمکین کند و به جهت عملیاتی نشدن مصوبات کارگروه پسماند، این کارگروه در حد تعطیلی است.
وی با بیان اینکه تفکیک زباله در مقصد کاملاً غیرقانونی بوده و باید با عواملی که اقدام به تفکیک زباله به صورت غیرقانونی می کنند، برخورد شود، افزود: رسالت اول شهرداری بحث تفکیک زباله در مبداء است و از این رو ابتدایی ترین اقدام برای عملیاتی شدن مصوبات بحث فرهنگ سازی است.
لطفی ، آلودگی و آلایندگی ناشی از فعالیت واحدهای جمع آوری ضایعات را یکی از معضلات زیست محیطی در شهرستان بناب نام برد و ساماندهی واحدهای جمع آوری ضایعات را که اقدام به سوزاندن آهن آلات اوراقی می کنند، خواستار شد.
وی با اشاره به فعالیت خودجوش تعدادی از اهالی روستای قره چپق بناب در بحث تفکیک زباله، گفت: برای اینکه مردم این روستا فعالیت خود را ادامه دهند، ضروری است از سوی شورای اسلامی و دهیاری روستا برای این افراد بسته های تشویقی در نظر گرفته شود.
لطفی، زباله های پلاستیکی را یکی دیگر از معضلات بهداشتی شهرستان نام برد و اظهار کرد: این پلاستیک های زباله با پخش شدن در تالاب قره قشلاق بناب سلامت حیات وحش را نیز تهدید می کند.
وی ادامه داد: حمل و انتقال زباله ها چون به وسیله خودروهای روباز صورت می گیرد، باعث می شود پلاستیک های زباله در حریم جاده ها نیز پراکنده و تجمیع شوند.
به گزارش ایرنا، بخشدار مرکزی بناب نیز در این جلسه با اشاره به ضرورت اجرای طرح مدیریت پسماند، گفت: در صورتی که زباله ها و پسماند به شیوه اصولی و علمی دفن نشوند، به مشکل و حتی بحران تبدیل می شود.
ناصر عباس زاده با تأکید بر لزوم همکاری شهرداری در اجرای طرح پسماند، جلوگیری و برخورد لازم با افرادی را که اقدام به تفکیک زباله در مقصد بصورت غیرقانونی می کنند، خواستار شد.
وی با اشاره به لزوم فرهنگ سازی مدیریت پسماند، اظهار کرد: همکاری همه نهادها نقش مهمی را در اجرای طرح های مدیریت پسماند دارد.
شهرستان بناب با جمعیت 123 هزار نفر در فاصله 126 یلومتری جنوب مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3038/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.