رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسکو از نبود مدیریت اصولی و محیط زیستی پسماندها و بی توجهی مسئولان شهرستان به این موضوع با ارائه ی عکس‌های مستند انتقاد کرد و گفت: زباله‌گاه‌های شهرهای اسکو، ایلخچی و ایستگاه بارگیری زباله‌ی شهر سهند در وضعیت بسیار نامطلوبی قراردارد که سریعا باید راهکاری برای ساماندهی آن اندیشیده شود.    به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، علی نصیری در کارگروه مدیریت پسماند اسکو وضعیت زباله گاه‌های این شهرستان و واحدهای تابعه، گفت: با حضور اعضای کارگروه مدیریت پسماند شهرستان، وضعیت زباله‌گاه‌های این شهرستان و واحدهای تابعه بررسی و درباره ی مدیریت اصولی آن تصمیم گیری شد.  
 وی افزود: طبق تصمیم اعضای کارگروه مدیریت پسماند، شهرداران نسبت به فنس کشی، ساماندهی، پاکسازی محل زباله گاه و جمع آوری و دفن اصولی ظرف مدت یک ماه اقدام و نتیجه را به حفاظت محیط زیست اعلام کنند.  
 رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسکو گفت: شرکت عمران سهند نیز مکلف شد نسبت به مکان یابی علمی و تحویل زمین به شهرداری سهند برای ایستگاه زباله در اسرع وقت اقدام کند و شهرداری نیز پیگیر تحویل زمین مناسب باشد و نتیجه را به فرمانداری گزارش دهد.  
وی ادامه داد: برای جلوگیری از آلودگی هوا و تهدید بهداشت عمومی از طریق سوزاندن شاخ و برگ درختان در باغ‌ها، سازمان جهاد کشاورزی بر اساس ماده ی 20 قانون هوای پاک،  موظف شد با ارائه ی راهکار، اطلاع رسانی و برگزاری کلاس‌های آموزشی اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.