جعفر سمساری در جلسه هم اندیشی با کارآفرینان آذربایجان شرقی با بیان اینکه این حمایت ها در سال رونق تولید بیش از گذشته است، افزود: در خصوص تعامل سازنده بین تامین اجتماعی و فعالان اقتصادی استان وظیفه خود می دانیم در شرایط سخت اقتصادی بیش از هر زمان دیگری در کنار فعالان اقتصادی باشیم.

وی اظهار داشت: تامین اجتماعی آذربایجان شرقی در سال رونق تولید با طرح هایی همچون بخشودگی جرایم کارفرمایان خوش حساب، تقسیط بدهی های معوق، تسهیل صدور مفاصا حساب جهت اخذ کارت بازرگانی و بازرسی از دفاتر قانونی‌ را در دستور کار خود قرار داده است.

سمساری ابراز  امیدواری کرد با تعامل بیشتر مثلث کارگر، کارفرما و سازمان های دولتی، امکان توسعه اقتصادی استان در کوتاه ترین زمان ممکن محقق شود.

وی برگزاری جلسات هم اندیشی و نشست های تخصصی با تشکل های مردمی و تولیدی در جهت احصاء و اهتمام در رفع مشکلات آنها در استان را مفید و موثر دانست و ادامه داد: برخی قوانین و مقررات از جمله قانون بیمه بیکاری و قانون بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور باید متناسب با ساختار اقتصادی و جمعیتی کشور مورد بازنگری قرار گیرد.

رییس اتاق بازرگانی تبریز نیز در این نشست با تاکید بر اینکه تعامل سازنده با عوامل اصلی تولید شامل کارگر، کارفرما و سازمان های دولتی می تواند فضای کسب و کار استان را در سال رونق تولید بهبود بخشد، از تلاش های مسئولان تامین اجتماعی استان قدردانی و اضافه کرد: اخذ نظرات فعالان اقتصادی می تواند انگیزه فعالیت را بیش از پیش افزایش داده و رضایت مندی جامعه کارآفرینان را با هدف بهبود فضای کسب و کار و اشتغال پایدار فراهم کند.

یونس ژائله اصلاح بخشنامه ها با هدف تسهیل تولید و رفع موانع تولید را دو عامل مهم توسعه اقتصادی استان خواند و ابراز امیدواری کرد اهداف تعیین شده با همکاری اتاق بازرگانی و سازمان تامین اجتماعی در کوتاه ترین زمان ممکن تحقق شود.

وی با بیان اینکه الگو قرار دادن عملکرد کشورهایی همچون آلمان و فرانسه در حوزه تامین اجتماعی می تواند سبب تعامل سازنده فعالان اقتصادی و سازمان تامین اجتماعی کشور قرار گیرد، یادآوری کرد: شناخت بیشتر از موفقیت های این کشورها در حوزه تامین اجتماعی می تواند مسائل و مشکلات کشور در این خصوص را اصلاح و فضای کسب و کار بهبود بخشد.

ژائله رقابت پذیری و واگذاری خدمات تامین اجتماعی به بخش خصوصی را با توجه به الگوهای موفق کشورهای توسعه یافته در این حوزه را مهم ترین راهکار بهبود خدمات ارایه شده توسط سازمان تامین اجتماعی و رضایت مندی مشتریان این سازمان خواند.

۳۰۳۸/۵۱۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.