به گزارش روز شنبه ایرنا، مهراله رخشانی مهر در مراسم آغاز عملیات احداث مدرسه ۱۲ کلاسه منطقه حاشیه نشین لاله قبا در سراب اظهار کرد: میانگین سرانه فضای آموزشی در کشور، به ازای هر دانش آموز ۲.۵ مترمربع است که این فضا در آذربایجان شرقی، حدود ۶ متر مربع است که شرایط مناسبی محسوب می شود.

وی افزود :سرانه فضاهای آموزشی ۱۱ استان کشور از جمله تهران ، البرز و مناطق محروم همچون سیستان و بلوچستان زیر خط میانگین کشوری هستند.

رخشانی مهر با بیان اینکه سرانه فضای آموزشی قبل از انقلاب کمتر از ۱.۵ متر مربع بود، افزود : با وجود افزایش جمعیت دانش آموزی، به برکت نظام جمهوری اسلامی، این رقم بیش از ۳ برابر افزایش یافته است .

رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور ادامه داد: سال گذشته، بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان برای نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی تخصیص یافته بود و امسال این میزان اعتبار به ۱۳۳ میلیارد تومان رسیده است .

رخشانی مهر، از جمع آوری بخاری های نفتی در سال تحصیلی جدید، خبر داد و افزود : تمام مدارس روستایی کشور که دارای امکانات زیرساختی هستند، امسال به سامانه گرمایشی گاز مجهز می شوند .

وی خاطرنشان کرد: برای اجرا و تجهیز این مدارس به شبکه گاز بیش از ۴۰۳ میلیارد تومان هزینه صرف شده است .

رئیس سازمان نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه خیران مدرسه ساز قلب آموزش و پرورش هستند، گفت : با وجود شرایط بد و نامناسب اقتصادی در کشور، میزان مشارکت خیران نسبت به سال های گذشته بیش از ۴۰ درصد افزایش داشته است .

رخشانی مهر تکمیل طرح های نیمه تمام را از اولویت های کاری سازمان نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس عنوان کرد و افزود : در صورتی که خیری بین ۳۰ تا ۵۰ درصد در ساخت مدارس مشارکت کند ، دولت موظف است مابقی منابع مالی را تامین کند .

نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به فرسوده بودن فضای فیزیکی مدارس شهری و روستایی این شهرستان گفت : ۴۰ درصد مدارس شهری و ۶۰ درصد مدارس روستایی این شهرستان نیاز به تخریب و بازسازی دارند .

یوسف داودی افزود: در یک سال گذشته ۹ باب مدرسه به همت خیران و سازمان نوسازی در این شهرستان تخریب و بازسازی شده اند که از این تعداد ۶ باب مدرسه به بهره برداری رسیده و مابقی در حال تکمیل و تجهیز هستند.

مدرسه ۱۲ کلاسه منطقه حاشیه نشین لاله قبای سراب در زمینی به مساحت۳ هزار متر مربع در سه طبقه و یک سالن ورزشی با هزینه ۵ میلیارد تومانی در مدت یک سال احداث می شود.

۶۱۳۲۷۲۲۴/۵۱۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.