برنامه ریزی برای ریشه کنی بیسوادی ۱۰ تا ۴۹ ساله های کرمانشاهی تا سال ۱۴۰۰، برنامه ریزی برای جذب ۱۰۰ درصدی نوآموزان پیش دبستانی و تعیین تکلیف معلمین بخش های سرفیروزآباد و بیلوار درخصوص حق مناطق جنگی از مواردی بود که در نشست شورای آموزش و پرورش استان کرمانشاه مطرح شد.
به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه کرمانشاه، هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در این نشست که امروز(15 مرداد) در استانداری کرمانشاه برگزار شد، با بیان اینکه در حال حاضر 9 مدرسه آموزش و پرورش استان در اختیار دیگر نهادها قرار دارد، خواستار تعیین تکلیف این مدارس از سوی این نهادها شد.
بازوند اضافه کرد: نهادهایی که به هر دلیلی نمی توانند این مدارس را پس بدهند باید قیمت آن را به آموزش و پرورش استان پرداخت کنند.

استاندار کرمانشاه در ادامه با اشاره به موفقیت های استان کرمانشاه در حوزه سواد آموزی در سال گذشته و کسب رتبه نخست کشوری در این زمینه، خواستار برنامه ریزی در استان برای ریشه کنی بی سوادی در گام دوم انقلاب شد.
بازوند در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر بر اساس آمارهای ثبت احوال نزدیک به ۵۰ هزار نفر از جمعیت استان در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ بی سواد هستند، گفت: برای ریشه کنی بی سوادی تا سال ۱۴۰۰ نیاز به کار مضاعف داریم و باید هدف گذاری های سالانه برای سوادآموزی در استان را بیشتر کنیم.
بازوند با بیان اینکه بر اساس آخرین آمار اعلام شده  نرخ باسوادی ۱۰ تا ۴۹ ساله های استان کرمانشاه ۹۶.۳۴ درصد است، گفت: در حال حاضر ۳.۶۶ درصد جمعیت استان در این گروه سنی بی سواد هستند.

استاندار کرمانشاه در ادامه با تأکید بر ضرورت بررسی عملکرد مهدهای کودک و پیش دبستانی ها بر اساس مجوزهایی که دارند، اظهار کرد: باید مهد کودک ها و پیش دبستانی ها بر اساس مجوزهایی که اخذ کرده اند فعالیت داشته باشند. به عنوان مثال اگر مهدکودکی مجوز فعالیت در حوزه  قرآنی را گرفته حق ندارد مثل مهدهای کودک عادی  باشد و باید با متخلفین برخورد شود.
محمد ابراهیم الهی تبار معاون سیاسی استانداری کرمانشاه نیز در این نشست با اشاره به استفاده خوب استان از فرصت زلزله برای جذب نوآموزان پیش دبستانی، گفت: باید روی جذب نوآموزان پیش دبستانی کار شود.
 وی اضافه کرد: با توجه به دو زبانه بودن استان کرمانشاه، ضرورت گذراندن دوره های پیش دبستانی برای نوآموزان کلاس اولی احساس می شود.
مجید یزدان پناه مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه نیز در این نشست با اشاره به کسب رتبه اول کشوری در حوزه جذب نوآموزان پیش دبستانی در استان کرمانشاه در سال گذشته اظهار کرد: تا قبل از سال گذشته استان کرمانشاه همواره رتبه ۳۱ کشوری را در جذب نوآموزان پیش دبستانی داشته است.
یزدان پناه با بیان اینکه  آموزش و پرورش کرمانشاه سال گذشته برای اولین بار پس از پیروزی انقلاب اسلامی در رتبه بندی استان ها موفق به کسب رتبه خیلی خوب و شایسته تقدیر در حوزه های مختلفی نظیر سواد آموزی، جذب نوآموزان پیش دبستانی و... شده ابراز امیدواری کرد: در آینده نیز  آموزش و پرورش استان کرمانشاه جزو استان های موفق کشور در حوزه های مختلف باشد.
وی در ادامه با اشاره به ارائه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش استان کرمانشاه به عنوان اولین استان کشور، گفت: این اتفاق در سایه حمایت های استاندار کرمانشاه از آموزش و پرورش استان رخ داده است.
احمد صفری نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با اشاره به ضرورت تعیین تکلیف معلمین بخش های سرفیروزآباد و بیلوار درخصوص حق مناطق جنگی گفت: فرهنگیان این بخش ها در واقع فرهنگیان نواحی ۲ و ۳ آموزش و پرورش شهر کرمانشاه هستند که باید موضوع حق  مناطق جنگی آنها تعیین تکلیف شود که در ادامه قرار شد به زودی در نشستی با حضور استاندار این موضوع تعیین تکلیف شود.
در این نشست با تقدیم نسخه‌ای از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش استان به استاندار کرمانشاه، از او به واسطه حمایت هایشان در این زمینه تقدیر شد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.