مهرالله رخشانی مهر روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از طرح های عمرانی آموزش و پرورش مراغه در گفت و گو با ایرنا افزود: این میزان اعتبار در راستای مشارکت دولت برای تکمیل این مدارس تخصیص یافته و دولت تدبیر و امید در این زمینه توانسته به تعهدات خود به صورت کامل عمل کند.

وی ادامه داد: میزان مشارکت دولت در مدارس نیمه تمام خیرساز کشور در سال های ۹۶ و ۹۷ به ترتیب ۲۰۰ و ۴۰۰ میلیارد تومان بوده که امسال این میزان با جهشی مناسب افزایشی بیش از دوبرابری داشته است.

رخشانی مهر اضافه کرد: براساس پیش بینی های انجام شده امسال در قالب ۲ هزار طرح عمرانی، ۱۰ هزار کلاس درس به فضاهای آموزشی کشور افزوده می شود که سهم خیران مدرسه ساز تامین ۳۰ درصد از فضاهای آموزشی خواهد بود.

وی گفت: افزایش سهم مشارکت دولت در اجرای طرح های عمرانی در قالب احداث و تکیمل مدارس در سال جاری با توجه به بودجه اختصاص یافته از سوی سازمان برنامه و بودجه نسبت به سال های گذشته افزایش چشمگیری یافته است.

وی افزود: امسال نیز خیران مدرسه ساز حدود یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای احداث مدارس خیرساز مشارکت و تعهد کرده اند.

رخشانی مهر ادامه داد: هم اکنون نیز تمامی طرح های نیمه تمام احداث مدارس به ویژه مدارس خیرساز در سطح کشور فعال بوده و امید است در آینده نزدیک همه آنها به فضاهای آموزشی موجود افزوده شود.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی نیز گفت: سهم این استان از اعتبارات تخصیص یافته برای تکمیل مدارس نیمه تمامٰ حدود ۳۰ میلیارد تومان بوده که این میزان با توجه به نیاز های موجود افزایش خواهد یافت.

پیام صدقی افزود: با توجه به تکمیل طرح های در دست اجرا در زمینه مدارس خیرساز، تا اول مهر امسال در قالب ۷۰ طرح، ۴۵۰ کلاس درس به ظرفیت مدارس این استان افزوده خواهد شد.

وی اضافه کرد: برای تکمیل طرح های عمرانی آموزش و پرورش مراغه نیز از محل منابع ملی و استانی بودجه های مناسب تخصیص خواهد یافت.

به گزارش ایرنا، با حضور مسئولان استانی و شهرستانی و سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور از طرح های احداث هنرستان کشاورزی، مدرسه ۱۲ کلاسه خیرساز دکتر بهلولی و نیز استخر آموزش و پرورش این شهرستان بازدید شد.

هم اکنون حدود ۴۷هزار دانش آموز و سه هزار کادر فرهنگی در ۵۰۰ مدرسه دولتی و غیر دولتی مراغه در حال تحصیل و تدریس هستند.

شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

۷۴۸۷/۳۰۷۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.