مجید فراهانی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: این طرح در آینده نزدیک سایر حوزه های قضایی استان را نیز شامل خواهد شد که طی آن مراجعین برای ارایه شکایات خود بدون مراجعه به مجتمع های دادسرایی و تنها با رجوع به دفاتر خدمات الکترونیک میتوانند اقدامات قانونی خود را انجام دهند.

وی اظهار داشت: در این راستا نیروی انتظامی موظف شده است با قید فوریت نقشه های صلاحیت های محلی کلانتری های تبریز را تهیه و در اختیار کلیه دفاتر خدمات الکترونیک قضایی قرار دهد و در مقابل دفاتر خدمات الکترونیک قضایی نیز موظف هستند قسمت مربوط به محل وقوع جرم را از طریق پرسش از ارباب رجوع و یا جستجو بر روی نقشه جغرافیایی شهر تکمیل کنند.

فراهانی ادامه داد: برای تسریع در انجام امور و جلوگیری از سرگردانی مراجعه کنندگان مقرر شده است شکوائیه های اعلام مفقودی تلفن همراه و مفقودی اشخاص در دفاتر خدمات الکترونیک ثبت و مراجعین شکوائیه مفقودی چک بدون ثبت به دادسرا دلالت شوند.

وی با اشاره به اینکه بعد از ارجاع پرونده توسط معاونین ارجاع به کلانتری یا شعبه، برای ارباب رجوع پیامک ارسال می شود، گفت: دفاتر خدمات قضایی مکلفند ضمن ارشاد مراجعین در این خصوص از راهنمایی مردم برای مراجعه به مجتمع های قضایی امتناع ورزند.

فراهانی یادآوری کرد: دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در انتخاب موضوعات اتهامی و رعایت ارتباط و تطابق آن با متن شکوائیه دقت لازم را معمول و توجه کنند تا متن شکوائیه با بیان و اصلاحات کیفری تدوین شود.

وی اضافه کرد: در صورتی که دفاتر مزبور پرونده های حقوقی تحت عنوان شکوائیه تنظیم و ارجاع دهند معاونین ارجاع نسبت به عودت آن اقدام و مدیر دفاتر موظف به جبران کلیه خسارت می باشند و در صورت هرگونه ابهام در تشخیص کیفری یا حقوقی بودن موضوع، ابهام مربوطه از طریق تعامل مدیر دفتر خدمات با معاونین ارجاع مرتفع خواهد شد.

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کل آذربایجان‌شرقی افزود: کلیه مکاتبات بین شعب دادسرا و کلانتری ها باید به صورت الکترونیکی و از طریق سامانه سمپ صورت پذیرد و تمام پیشنهادهای معاونین ارجاع در خصوص کاستی های سامانه نیز باید توسط ایشان احصاء و پس از ارسال به معاونت آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان، مکلف به پیگیری از طریق مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه می باشند.

۳۰۷۷/۳۰۳۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.