حجت الاسلام حمید شهریاری عصر پنجشنبه در نشست با مدیران و اعضای شرکت های فناور و دانش بنیان کردستان اظهار داشت: سامانه ثبت اموال و دارایی های مسئولان تقریبا آماده است و ظرف ۲ هفته آینده به صورت پایلوت در تهران و در دفتر خدمات مرکزی قوه قضاییه راه اندازی میشود.
وی این سامانه را گامی بسیار مهم در راستای شفافیت مالی مدیران دانست و اضافه کرد: مشغول انجام ملاحظات امنیتی در این سامانه هستیم تا طوری طراحی شود که اطلاعات مسئولان در اختیار بیگانگان قرار نگیرد و سایت آن هک نشود.
رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه به موضوع حمایت از شرکت های فناور و دانش بنیان نیز اشاره کرد و افزود: این قوه می تواند موانعی را که موجب توقف فعالیت های استارتاپ ها و شرکت های فناور می شود، برطرف کند.
حجت الاسلام شهریاری با اشاره به اینکه یکی از وظایفی که برای روسای کل دادگستری ها تعیین شده، مراقبت از شرکت های دانش بنیان و فناور است، یادآور شد: اگر نهادی که برای افرادی اشتغال ایجاد کرده دچار مشکل شد، مشکلات را طوری رفع می کنیم که اشتغال افراد دچار چالش نشود.
وی تاکید کرد: ما مسئول حمایت از استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان نیستیم اما مسئولیت داریم که به نوعی با جرائم این شرکت ها تعامل کنیم که افراد شاغل در این نهادها دچار شکست نشوند.
رئیس مرکز امار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه به راه اندازی سامانه ثنا نیز اشاره کرد و گفت: این پروژه بعد از سامانه های بانکی و کارت سوخت، مهمترین سامانه در بحث احراز هویت قطعی در ان شکل می گیرد.
حجت الاسلام شهریاری در بخش دیگر به فضای مجازی و استفاده صحیح از آن اشاره ای داشت و افزود: شورای عالی فضای مجازی آنگونه که شایسته است مسئولیتش را به خوبی انجام نداده و دچار یک تاخیر فناورانه در حوزه فناوری اطلاعات شدهایم.

تعدادی از مدیران شرکت های فناور کردستان نیز در این نشست به مشکلات و کمبودهای خود اشاره کرده و خواستار حمایت بیشتر قوه قضاییه  و دیگر دستگاه های مسئول از این شرکت ها برای توسعه کسب و کا ر و ا  یجاد اشتغال شدند.
رییس قوه قضاییه روز پنجشنبه در سفری یک روزه وارد سنندج شد. حجت الاسلام اژه ای معاون اول قوه قضائیه، حجت الاسلام منتظری دادستان کل کشور، آوایی وزیر دادگستری، سراج رئیس سازمان بازرسی کشور، خدائیان رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، مصدق معاون حقوقی قوه قضائیه، مظفری رئیس شوراهای حل اختلاف کشور و موحدی دادستان انتظامی قضات، و حجت الاسلام شهریاری رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه، آیت الله رئیسی را در سفر به کردستان همراهی می کنند.
براساس سرشماری سال ۹۵، استان کردستان با یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت، ۱۰ شهرستان، ۳۰ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۶۳ روستای دارای سکنه دارد.
۷۳۵۵/۹۱۰۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.