به گزارش خبرآنلاین از تبریز، جعفر محسنی در جمع خبرنگاران عنوان کرد: کاهش جمعیت یک تهدید امنیتی و ملی برای کشور ما به حساب می آید و تحکیم بنیان خانواده یکی از دغدغه های اسلامی است.

وی مشکلات ناباروری را یکی دیگر از دلایل کاهش جمعیت دانسته و گفت: حدود ۲۵ درصد از زوجینی که ازدواج کرده اند با چالش فرزندآوری مواجه شده اند که این مشکل ناشی از مسائل درمانی است.

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی استان از راه اندازی سیستم ان جی اس در سال گذشته خبر داد و افزود: در بخش اختلالات جنین با امکانات جدید و تخصص نیروی انسانی راه اندازی این سیستم در استان به همت جهاد دانشگاهی انجام گرفته است.

این مقام مسئول در رابطه با معضل افزایش ناهنجاری سرطان در جامعه خاطرنشان کرد: یکی دیگر از معضلات جامعه امروز ما افزایش آمار مبتلایان به ناهنجاری سرطان است که تهدید و آمار بزرگی برای کشور ماست و از شیوه زندگی کنونی ما نشات می گیرد.

محسنی ادامه داد: در راستای کاهش این آمار کلینیک پیشگیری از سرطان در دهه ولایت افتتاح خواهد شد که گستره فعالیت این کلینیک بسیار وسیع بوده و با به کارگیری متخصصان برتر استان فعالیت خواهد کرد تا منجر به کاهش مرگ و میرهای ناشی از سرطان شده و پیشگیری نیز مقدم بر درمان باشد.

وی با اشاره بر فرمایش مقام معظم رهبری در رابطه با فعالیت جهاد دانشگاهی گفت: براساس خروجی های جهاد دانشگاهی مقام معظم رهبری انتخاب دقیق مساله را رمز موفقیت جهاد دانشگاهی می داند.

رئیس سازمان جهاددانشگاهی درخصوص راه اندازی تنها پژوهشکده علوم انسانی شمالغرب کشور عنوان کرد: در حوزه فعالیت های علوم انسانی چندان غنی نیستیم و درمان های موجود از لحاظ پزشکی نیازمند تامین از لحاظ درمان روانی نیز هستند که فعالیت این پژوهشکده با اخذ موافقت نهایی از وزارت علوم خواهد بود.

جعفر محسنی با اشاره به گستره فعالیت های وسیع جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی گفت: از سال ۵۹ به دلیل ساختاری که جهاد دانشگاهی استان ما دارد فعالیتش تنها به حوزه مشخصی اختصاص نیافته است برای مثال در زمان تحریم جهاد دانشگاهی برای تولید تسلیحات تلاش های مستمر داشت.

وی همچنین بر تمرکز این سازمان بر تامین انرژی های نو اشاره کرد و افزود: با سرمایه گذاری یک میلیارد تومانی در پی آنیم که در قالب کارخانه ای به تنوع محصولات دست یابیم.

این مقام مسؤل خاطرنشان کرد: باوجود اینکه بودجهٔ مشخصی از سوی دولت برای فعالیت های جهاد دانشگاهی وجود ندارد، اما فعالان این سازمان همواره با ایثار خود توانسته اند موفقیت های چشم گیری را رقم بزنند.

جعفر محسنی اشتغال جوانان را یکی تهدیدهای جدی برای کشور دانسته و گفت: اشتغال جوانان تهدیدی است که می تواند از تحریم نیز برای جامعه مان خطرناک تر باشد چراکه آمار فارغ التحصیلان و شاغلان موجود در جامعه امروزمان نشانگر معضلات آتی این تهدید برای فردای کشور است.

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی استان راه اندازی مجتمع تحقیقاتی را یکی از اهداف این سازمان عنوان کرده و گفت: بر اساس برنامه ششم توسعه درصورت وجود حمایت های استانی و تحقق مطالبات ما راه اندازی مجتمع تحقیقاتی تا سال ۱۴۰۰ گام بزرگی است که درصدد عملی کردن آن هستیم ولی تامین زیرساخت های آن خارج از توان ماست و به حمایت مسئولین استانی در این زمینه نیاز داریم.

وی در رابطه با فعالیت های فرهنگی این سازمان نیز عنوان کرد: استحکام بنیان خانواده ها و حمایت از بانوان سرپرست خانوار و توجه به پیشگیری از بیماریهای مخصوص زنان به دلیل نقش موثر آنان در حفظ بنیان خانواده از جمله اقدامات سازمان جهاد دانشگاهی استان است.

محسنی با اشاره به اینکه هزینه های درمان ناباروری برای بسیاری از زوجین سرسام آور است، افزود: پوشش بیمه ها برای بحث ناباروری بسیار ضعیف و به دلیل تکنولوژی و استفاده از امکانات جدید بسیار پایین است و درصدد آنیم که با یکی از بانک ها قراردادی برای اختصاص دادن وام کم بهره برای خانواده های مستضعف بسته شود.

این مقام مسئول توقف صورت گرفته در فعالیت برخی از نیروگاه ها را تغییرات عرضی دانسته و گفت: دلیل تاکید بر استفاده از انرژیهای نو و صرفه جویی توسط سازمان ها حساسیت تامین انرژی و از آن مهم تر بحث تامین آب شیرین است که درصورت استفاده از انرژی های نو می توان به درآمد پایدار و کم هزینه نیز دست یافت.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1230411
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.