به گزارش ایرنا، جواد رحمتی روز سه‌شنبه در جلسه کمیته ایمنی حمل و نقل استان، افزود: تمام دستگاه‌های مسئول باید نهایت تلاش خود برای اجرای قوانین و برخورد با متخلفان، به کار بگیرند و در برخورد با متخلفان کوتاهی و چشم‌پوشی نکنند.
وی با انتقاد از ایجاد موانع در ورودی برخی از شهرهای استان، گفت: ایجاد مانع در کناره جاده‌ها، در بسیاری از موارد باعث بروز حوادث و تلفات جاده‌ای شده  که باید با جدیت با این رفتارها برخورد شود.
رحمتی با بیان اینکه تلاش دولت، استفاده از استانداردهای پذیرفته شده بین‌المللی در احداث جاده‌ها و راه‌هاست، افزود: قوانین موجود نیز باید با رعایت استانداردهای این حوزه همچون رعایت حریم جاده اجرا شود.
وی اجرای قانون را یکی از حقوق مسلم شهروندان عنوان و اضافه کرد: نباید به بهانه‌هایی مانند اشتغال دست‌فروشان، در نقاط خطرناک مانع ایجاد شود و این بهانه‌ها نباید مانع از اجرای قانون و حفظ امنیت جانی شهروندان شود.
معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی، همچنین خواستار تخصیص اعتبار ویژه از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان برای خرید و نوسازی تجهیزات ترافیکی در استان شد.
رحمتی با اشاره به احتمال افزایش حضور مسافران داخلی و گردشگران خارجی در ۲ ماه پایانی فصل تابستان در استان، اظهار داشت: امیدواریم با تلاش و همکاری دستگاه‌های دولتی و ارتقای فرهنگ عمومی، شاهد کمترین میزان سوانح و تلفات ناشی از حوادث جاده‌ای باشیم.

۳۰۷۷/۶۱۲۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.