به گزارش ایرنا، علی هادی چگنی روز پنجشنبه در جلسه تدوین برنامه توسعه اقتصادی و اشتغالزایی 43 روستای پلدختر، کوهدشت و رومشکان در محل سازمان مدیریت استان افزود: بر اساس ماده 27 قانون برنامه ششم توسعه، اشتغالزایی و توسعه اقتصادی پنج هزار روستا در سال به استان ها مکلف شده که سهم لرستان از این تعداد سالانه 200 روستا است.
وی با تاکید بر اجرای این طرح در یکهزار روستای استان طی مدت پنج سال تصریح کرد: برای ماندگاری روستاییان تنها تامین زیرساخت های رفاهی و خدماتی کافی نیست بلکه باید شرایط ایجاد اشتغال و کسب درآمد برای روستاییان نیز فراهم شود.
وی ادامه داد: امسال و سال گذشته تسهیلات اشتغال روستایی در استان پرداخت شده اما برنامه چندان مدونی در این راستا وجود نداشته که تلاش شده برای سال آینده، برنامه های راهبردی تدوین و سپس نسبت به تخصیص اعتبار اقدام شود.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی لرستان گفت: در این راستا پارسال 200 فقره تسهیلات اشتغال روستایی پرداخت شده و امسال نیز 250 فقره قرارداد منعقد شده که از این تعداد برخی اعطا شده و مراحل نهایی و پرداخت مابقی آن در دست انجام است.
چگنی افزود: طرح توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستایی با در نظر گرفتن عواملی همچون وجود زیرساخت ها، اجرای طرح هادی، اولویت روستاهای هدف گردشگری و تعداد بیش از 20 خانوار اجرا می شود.
وی با تاکید بر مشارکت مردم در اجرای این طرح ها ادامه داد: موارد و نقاط قوت هر منطقه را فرمانداران و بخشداران تا پنج روز آینده به مشاور طرح ارائه دهند.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی لرستان تصریح کرد: در مجموع تا سه ماه گذشته حدود 800 قرارداد پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی در استان منعقد و تمامی این طرح ها بررسی شده است.
چگنی افزود: در این راستا انحراف ریالی تسهیلات 6.5 درصد و انحراف تعداد طرح ها نیز 14 درصد بوده است.
وی با تاکید با تخلفات صورت گرفته در این خصوص گفت: طرح های مشکل دار شناسایی شده و متخلفان از جمله متقاضی، بانک و یا دستگاه اجرایی به دادستان و دادگاه تخلفات اداری معرفی شده اند.
7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.