احسان افسر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح به منظور شناسایی و سرشماری کارگاه ها، کارفرمایان و پناهندگان و اتباع خارجی شاغل اعم از مجاز و غیرمجاز و جمع آوری اطلاعات از حوزه های اشتغال این افراد اجرا می شود.
وی ادامه داد: جلوگیری از اشتغال فرصت های شغلی ایرانیان، حمایت از اشتغال قانونی پناهندگان و مهاجران، الزام به رعایت قانون توسط کارفرماییان و سرشماری و ساماندهی اشتغال پناهندگان و مهاجران از دیگر اهداف اجرای این طرح است.
مدیرکل دفتر اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان جنوبی عنوان کرد: در حال حاضر 2 دفتر خدمات اقامت اشتغال اتباع خارجی در مرکز استان در خیابان پاسداران 21 و بین مفتح 40 و 42 برای خدمات دهی به مراجعه کنندگان فعال هستند.
وی با بیان اینکه اجرای طرح سرشماری اشتغال مهاجران خارجی محدودیت زمانی دارد تاکید کرد: شاغلان جامعه مهاجر در تمامی صنوف و حوزه مشاغل شرکت کننده در این طرح تحت تعقیب قرار نمی گیرند.
افسر اظهار داشت: کارفرمایانی که در این طرح شرکت نکنند طبق مقررات مشمول مجازات های قانونی قرار گرفته و به عنوان متخلف بایستی جرایم نقدی پرداخت کرده و حبس بگذرانند.
وی یادآور شد: موضوع اشتغال و جاذبه های شغلی به عنوان یکی از مولفه های مهم و موثر در مهاجرت های غیرقانونی و همچنین ساماندهی مهاجران و پناهندگان داخل کشور نقش مهم و بسزایی دارد لذا در طول سال های گذشته همواره در طرح های مختلف مورد توجه بوده است.
مدیرکل دفتر اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: این در حالیست که هیچگاه کارآفرینان و صاحبان مشاغل به عنوان اصلی ترین عامل مهاجرت غیر قانونی اتباع و مهاجران خارجی در طرح های اجرا شده قبلی شناسایی و همکاری موثر نداشته اند.
وی افزود: در طرح کنونی، محور و اساس شناسایی و سرشماری از طریق صاحبان حِرف و مشاغل، با همکاری و اجرا از طریق اتحادیه های صنفی و با مدیریت فرمانداری ها و بخشداری ها و تحت نظارت دفاتر امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری ها انجام می شود.
افسر اظهار داشت: یکی از موضوعات مهم در ارتباط با اتباع خارجی که مستلزم برنامه ریزی جامع کوتاه، میان و بلند مدت است موضوع ساماندهی و قانونمندسازی حوزه اشتغال مهاجران و پناهدگان خارجی است.
وی با بیان اینکه طرح سرشماری اشتغال مهاجران خارجی در سه مرحله به اجرا گذاشته شده است یادآور شد: اطلاع رسانی، توجیه و هماهنگی تشکل های صنفی و صاحبان مشاغل، فراخوان کارفرمایان، کارگران و ثبت اطلاعات از سه حوزه کارفرما، شغل و شاغلان غیر ایرانی و ساماندهی و قانونمند سازی کارفرماینان، نوع شغل و شاغلان خارجی از جمله این مراحل است.
افسر اظهار امیدواری کرد؛ در فرصت باقی مانده با مشارکت به موقع و شایسته دستگاه های دولتی و بخش خصوصی، صاحبان حِرف، اتحادیه های صنفی، کارفرمایان و همه شاغلان جامعه هدف شاهد ساماندهی بجا و مناسب و رضایت آحاد جامعه در استان باشیم.
7557 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.