به گزارش ایرنا، این طرح ها شامل ساختمان پست بانک و طرح اصلاح و توسعه معابر روستای گازار و نیز افتتاح طرح آبیاری تحت فشار سد شهید رجایی شهرستان بیرجند است.
معاون پست بانک خراسان جنوبی در آیین افتتاح ساختمان پست بانک روستای گازار گفت: این طرح با هزینه 2 میلیارد تومان از محل قانون اشتغال روستایی اجرا شده است که با افتتاح آن 2 نفر مشغول بکار شدند.
علیرضا بینا با بیان اینکه عملیات اجرایی این طرح به مساحت 90 متر مربع امسال آغاز شد، اظهار داشت: با افتتاح این طرح 10 هزار نفر از حدود 20 روستای اطراف گازار از مزایای آن بهره مند می شوند.
همچنین در سومین روز دهه فجر، طرح اصلاح و توسعه معابر روستای گازار افتتاح شد، برای زیرسازی، جدول کشی و آسفالت معابر این روستا 400 میلیون تومان هزینه شده که در این ارتباط از محل بنیاد مسکن خراسان جنوبی 185 تن قیر رایگان داده شد و مابقی از محل خودیاری مردم تامین شده است.
در اجرای این طرح 22 هزار متر مربع آسفالت، 740 متر مربع جدول گذاری و 11 هزار متر مربع زیر سازی معابر انجام شده است.
در سومین روز دهه فجر همچنین فاز نخست آبیاری تحت فشار اراضی پایاب سد شهید رجایی روستای « حج و نج » بخش مرکزی بیرجند در سطح 70 هکتار به بهره برداری رسید.
مجموع سطح طرح یاد شده 140 هکتار است که برای اجرای فاز نخست آن 700 میلیون تومان اعتبار دولتی و 175 میلیون تومان آن از محل خودیاری مردم هزینه شده است.
با اجرای این طرح 32 خانوار از مزایای آن بهره مند شدند و برای 70 نفر ایجاد اشتغال شد.
دهه فجر امسال 140 پروژه شهری و روستایی با هزینه 74 میلیارد تومان در شهرستان بیرجند افتتاح یا عملیات اجرایی آنها آغاز می شود.
7559 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.