به گزارش خبرنگار ایرنا امیر جانبازی روز شنبه در اولین جلسه ستاد بزرگداشت دهه فجر که در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: دهه فجر امسال باید باشکوه تر از گذشته برگزار شود.
وی با تاکید بر رعایت آداب افتتاح طرح های دهه فجر خاطرنشان کرد: همانگونه که مردم در پیروزی انقلاب اسلامی نقش داشتند، در بهره برداری از طرح های عمرانی و جشن های دهه فجر نقش و حضور مردم مهم است و باید به گونه ای برنامه ریزی شود که مردم در این مراسم ها حضوری پر رنگ داشته باشند.
سرپرست فرمانداری لاهیجان تصریح کرد: در دهه فجر شاهد بهره برداری از طرح های عمرانی هستیم که نیاز دارد این طرح ها و برنامه ها برای مردم توضیح داده شود چراکه بیان عملکرد و فعالیت های 40ساله هر اداره در سطح شهرستان ضروری است.
جانبازی گفت: کسی نباید فراتر از قانون عمل کند و طبق قانون برای برگزاری هر مراسمی باید مجوز دریافت شود و در صدور مجوز نیز هیچ مشکلی وجود ندارد.

** شرکت تعاونی توسعه و عمران لاهیجان تشکیل شد
بر اساس گزارش دیگری از خبرنگار ایرنا در لاهیجان، شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان با عضویت 894 نفر از آحاد مختلف مردم تشکیل شد.
امیر جانبازی روز شنبه در جلسه ای که به همین منظور در فرمانداری لاهیجان برگزار شد، افزود: شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان در راستای مصوبه هیات وزیران و به منظور فعالیت های چند منظوره اقتصادی ، عمرانی و مشارکت مردم در آبادانی و توسعه شهری و روستایی با 894عضو و سرمایه اولیه بیش از یکصد میلیون تومان در دو حوزه بخش مرکزی لاهیجان و رودبنه تشکیل شده که پس از طی روند اداری برای ثبت آن اعضای هیات مدیره به تعداد 60نفر نیز تشیکل می شود.
وی تصریح کرد: این شرکت تعاونی با 12 عضو هیات موسس و با تلاش ها و اعضای آن و به حد نصاب رسیدن جمعیت شهرستان تشکیل و پس از هفت سال پیگیری با عضویت 894 نفر از احاد مختلف مردم به نتیجه رسید.
جانبازی گفت: لاهیجان بین 16شهرستان استان گیلان سومین شهرستان محسوب می شود که در آن شرکت تعاونی توسعه و عمران تشکیل شده و شرط تشکیل این شرکت تعاونی عضو شدن نیم درصد جمعیت شهرستان بود که این موضوع در لاهیجان تحقق یافت.
آریا جهانگیری معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار لاهیجان نیز گفت: تشکیل این تعاونی بدون هیچ چشمداشت و فضاهای سیاسی پیگیری شده و گام مهمی در شهرستان به شمار می رود و اعضای آن همه احاد جامعه اعم از مردم روستایی و شهری را در برمی گیرد.
وی افزود: این تعاونی بر اساس جمعیت 167 هزار نفری شهرستان و براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی تشکیل شده و گروه بندی های سیاسی و جناحی در آن نقشی ندارند.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی لاهیجان نیز با تشریح روند تشکیل هیات موسس و نحوه عضوگیری این شرکت تعاونی اظهارداشت: تشکیل این شرکت تعاونی نویدبخش توسعه شهری و اشتغال پایدار برای عموم مردم خواهد بود و امیدواریم همانگونه که این مرحله با تلاش و زحمات اعضای موسس و حمایت های فرماندار به خوبی به پایان رسید؛ مرحله بسیار مهم بعدی که انتخاب هیات رییسه است نیز با موفقیت به سرانجام برسد.
محمدرضا بشردوست افزود: شرکت های تعاونی می توانند در تملک اراضی واقع در بافت های فرسوده شهری و روستایی مصوب شورای عالی شهرسازی و معماری و کمیسیون های ماده پنج قانون تاسیس شورای عالی شهرسازی و معماری از طریق پرداخت حقوق دولتی استفاده کنند.
شهرستان لاهیجان با دو بخش مرکزی و رودبنه، در 40 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.
6029 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.