سعید کنعانی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: بامداد دیروز یکشنبه راننده کامیون بنز آکسور 10 چرخ که بار خود را تخلیه کرده و با جعبه‌های خالی گوجه در مسیر جلفا به پارس‌آباد در حال بازگشت بود، در اثر خواب‌آلودگی از مسیر منحرف می شود و به داخل رود ارس سقوط می‌کند. 

  وی با تاکید بر این‌که نیروهای امدادی به محض اطلاع در محل وقوع حادثه حاضر می‌شوند، اظهار کرد: کامیون بعد از سقوط در آب، در 10 متری ساحل ارمنستان متوقف می شود و غواصان بومی برای جستجوی راننده کامیون، به بررسی کابین کامیون پرداخته و اثری از پیکر راننده نمی‌یابند؛ احتمال می‌ رود جسد راننده در صورت گیر نکردن زیر آب، توسط جریان آب به اطراف سد خداآفرین هدایت شده باشد. 

  وی با تاکید بر این‌که در این گونه موارد احتمال زنده ماندن فرد حادثه دیده بسار اندک است، ادامه داد: با این وجود عملیات جست‌وجو با تمام توان ادامه دارد و همه امکانات شهرستان جلفا برای یافتن جسد راننده کامیون سیج شده است؛ همچنین اکیپ‌های امدادی و غواصی نیز از مرکز استان به محل وقوع حادثه اعزام شده اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی یادآوری کرد: کامیون حادثه دیده تنها یک سرنشین(راننده) داشت که اهل پارس آباد مغان است. 

  در همین حال رئیس هلال احمر جلفا نیز  اعلام کرد: همه نیروهای امدادی و دستگاه‌های امدادرسان اعم از نیروی انتظامی، آتش نشانی، پاسگاه هنگ مرزی، پلیس راه و منطقه آزاد ارس و جمعیت هلال احمر به همراه مسئولان در منطقه حضور داشته و عملیات برای یافتن جسد راننده و بیرون کشیدن کامیون از داخل آب توسط جرثقیل در دست اقدام است. 

 خلیل فرخنده افزود: در همین راستا نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر استان و جمعیت هلال احمر شهرهای حاشیه رود ارس(جلفا، ورزقان، خدا آفرین) با فرض غرق شدن راننده کامیون و احتمال جابجایی جسد وی توسط آب، در پی جست‌وجوی پیکر وی هستند.

جاده مرزی جلفا به خداآفرین در ساحل رودخانه ارس، به دلیل کم عرض بودن جاده از یک سو و ترانزیتی بودن آن برای عبور کامیون هایی با مقصد ارمنستان و جمهوری آذربایجان از سوی دیگر، از جمله راه های ارتباطی حادثه خیز آذربایجان شرقی محسوب می شود. 

این جاده 140 کیلومتری همه ساله شاهد وقوع حوادث خونباری در اثر تصادفات رانندگی است. 

518

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.