به گزارش ایرنا، سید احمد مرتضوی روز چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته هلال احمر افزود: این اقلام شامل مواد خوراکی، اقلام بهداشتی و پتو، موکت بود، که در نوبت های مختلف در بین سلیزدگان استانهای همجوار توزیع شد.
وی با اشاره به اینکه هلال احمر چهارمحال و بختیاری به عنوان استان معین امدادرسانی در سیل اخیر برای استان های خوزستان و لرستان بود، اظهار داشت: این کمک ها از 5 فروردین ماه تا 10 اردیبهشت ماه امسال در چهارمحال وبختیاری و استانهای دیگر توزیع شده است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گفت: همزمان با بارش های اخیر در چهارمحال و بختیاری به 8 هزار و 611 خانوار حادثه دیده، از سوی جمعیت هلال احمر استان امداد رسانی شد.
مرتضوی، تعداد حادثه دیدگان بارش ها و سیل اخیر در استان را 34 هزار و 172 نفر عنوان کرد و گفت: در این مدت به 3 هزار و 992 نفر اسکان اضطراری داده شد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری از اعزام 30 تیم خدمات درمانی و بهداشتی این استان به مناطق سیلزده خوزستان و لرستان خبر داد و گفت: این تیم ها در 20 روستای این استان ها به مدت 10 روز خدمات بهداشتی و درمانی ارائه دادند.
به گفته وی، به منظور کمک به سیلزدگان این استان ها، در چهارمحال وبختیاری 256 پایگاه جمعیت هلال احمر برای دریافت کمک های مردم فعال شد.
مرتضوی افزود: در این پایگاه ها بیش از یک میلیارد و 335 میلیون ریال کمک مردمی جمع آوری شد.
وی در ادامه با اشاره به فعالیت این جمعیت در سال گذشته افزود: امدادگران جمعیت هلال احمر سال گذشته به یکهزار و 40 حادثه که در سامانه عملیات کنترل جمعیت ثبت شده بود، امدادرسانی کردند.
به گزارش ایرنا، 12 تا 19 اردیبهشت ماه به عنوان هفته هلال احمر نامگذاری شده است، که شعار امسال هلال احمر 'تسکین آلام دردمندان' است.
7360/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.